کد خبر : 2058951 | 11 مرداد 1403 ساعت 02:12 | 112.1K بازدید | 36 دیدگاه

در شب گریه‌های مارتا: برزیل با باخت صعود کرد

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های شب سوم دور گروهی فوتبال زنان المپیک، اسپانیا با نتیجه ۲-۰ برزیل را شکست داد.

در شب گریه‌های مارتا: برزیل با باخت صعود کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال زنان برزیل در مرحله گروهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با شکست ۲-۰ مقابل اسپانیا در رده سوم قرار گرفت. این بازی که در شهر بوردو برگزار شد، با گل‌های آتنا دل کاستیلو و الکسیا پوتیاس به نفع اسپانیا به پایان رسید.

این مسابقه همچنین ممکن است آخرین حضور مارتا، اسطوره فوتبال برزیل، در المپیک بوده باشد. مارتا در دقیقه ۶+۴۵ بازی به دلیل یک تکل بلند روی اولگا کارمونا از اسپانیا، کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

2061401

این اخراج برای مارتا که قصد دارد به‌زودی از فوتبال ملی بازنشسته شود، یکی از لحظاتی بود که به هیچ وجه دوست ندارد المپیک را با آن به یاد بیاورد. او زمین را درحالی‌که بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد با گریه ترک کرد و سپس برزیل در نیمه دوم با دریافت دو گل بازی را واگذار کرد.

مارتا که ۳۸ ساله است، با ۱۱۹ گل ملی، رکورددار گلزنی در تیم ملی برزیل است و شش بار عنوان بهترین بازیکن زن فیفا را کسب کرده است. او در شش دوره جام جهانی زنان و شش دوره المپیک شرکت کرده و دو مدال نقره المپیک در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ را به دست آورده است.

2061400

با این شکست، تیم برزیل در گروه خود سوم شد و با اینکه تصور می‌شد از المپیک حذف شده است، اما در نهایت با قرار گرفتن در رده سوم و با توجه به نتایج دیگر، با سه امتیاز و تفاضل منفی دو، بالاتر از استرالیا و کلمبیا به عنوان بهترین تیم سوم به مرحله بعدی صعود کرد و حریف فرانسه شد.

دیدگاه‌ها