کد خبر : 2058899 | 10 مرداد 1403 ساعت 20:05 | 42.8K بازدید | 35 دیدگاه

چین در انفرادی مردان دیگر نماینده ندارد

شگفتی تاریخی در تنیس روی میز: حذف غول چینی‏

برای اولین‌بار از المپیک 2004 آتن، فینال تنیس روی میز انفرادی ‏مردان بدون ورزشکاری از چین برگزار می‌شود. ‏

شگفتی تاریخی در تنیس روی میز: حذف غول چینی‏

به گزارش "ورزش سه"، امروز در رقابت‌های تنیس روی میز المپیک ‌‏2024 پاریس اتفاقی تاریخی رخ داد. وانگ چوکین، شماره یک دنیا و ‏ستاره اصلی تنیس روی میز چین، به شکلی شگفت‌انگیز از دور ‏یک‌هشتم نهایی حذف شد.

2061286

کسی که این شگفتی را رقم زد ترولز مورگارد 22 ساله از سوئد بود. در ‏آره‌نا پاریس او موفق شد وانگ را شکست دهد تا بزرگترین شگفتی ‏این دوره از رقابت‌های تنیس روی میز المپیک رقم بخورد.

مورگارد که در رنک جهانی رتبه 26 را دارد و موفق شد رنک اول دنیا را ‏شکست بدهد بعد از این کار بزرگ گفت: "کاملا شوکه هستم. واقعا ‏احساس می‌کنم مریض شده‌ام. این بزرگترین کاری است که در همه ‏عمرم انجام داده‌ام. بردن بازیکن شماره یک دنیا در المپیک، از این ‏بهتر امکان ندارد". 

2061282

وانگ، ستاره بزرگ تنیس روی میز هم به اندازه حریف سوئدی‌اش ‏شگفت‌زده بود و گفت: "کنترل احساساتم را تا حدودی از دست ‏دادم".

وانگ که شب گذشته در رقابت‌های مختلط موفق به کسب مدال طلا ‏شده بود به اتفاق عجیب در جریان مسابقه امروز اشاره کرد. زمانی که ‏به شکل تصادفی یک عکاس راکت او را تخریب کرد. وانگ گفت: "‏متوجه نمی‌شوم یک عکاس چطور می‌تواند چنین کاری بکند". بعد از ‏این حادثه وانگ با راکت یدکی به مبارزه ادامه داد. ‏

دیدگاه‌ها