کد خبر : 2058866 | 11 مرداد 1403 ساعت 03:13 | 50.3K بازدید | 18 دیدگاه

یک کلیک تا ابدیت: او جالب‌ترین عکس المپیک را گرفت

طلاها در پاریس تقسیم می‌شود و المپیک در پایتخت فرانسه در حال برگزاری است، اما بهترین عکس بازی‌ها را یک فرانسوی در دریاهای جنوبی گرفت.

یک کلیک تا ابدیت: او جالب‌ترین عکس المپیک را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات موج‌سواری المپیک در حال حاضر در تاهیتی برگزار می‌شود و آن‌طرف مرزها، یک فرانسوی اکنون بهترین عکس ورزشی ثبت کرده است. هنگامی که موج‌سوار برتر برزیلی، گابریل مدینا، بر فراز موج‌ها پرواز کرد، ژروم برویله در کسری از ثانیه با یک کلیک روی شاتر دوربینش، این لحظه تاریخی را ثبت کرد و ناگهان انگار این تصویر ابدی شد.

برویله به بیلد می‌گوید: «من در حال حاضر دیوانه‌کننده‌ترین دوران زندگی‌ام را تجربه می‌کنم. قبل از بازی‌های المپیک، او 30000 دنبال کننده در اینستاگرام داشتم و یک شبه به 120000 نفر رسیده است.»

2061188

او به سختی می‌تواند آن را باور کند، از "نیویورک تایمز" گرفته تا "گاردین" و رسانه‌های معتبر دنیا، همه با او تماس می‌گیرند: «من در ابتدا حتی از کاری که کرده‌ام آگاه نبودم. مثل همیشه در مسابقات با عکاسان دیگر روی قایق نشستیم. ما هم خیلی وقت بود منتظر بودیم. در واقع، من مشغول آپلود تصاویرم بودم. اما بعد دوباره نگاه کردم، دوربین را در لحظه مناسب بالا گرفتم و تمام.»

عکسی که اکنون در سراسر جهان می‌چرخد ​​با دوربین نیکون Z9 (لنز 100-400 میلی متر) گرفته شده است.

این مرد فرانسوی در اصل اهل مارسی است و 9 سال پیش به تاهیتی نقل مکان کرد: «من یک عکاس آزاد هستم و عاشق موج‌سواری. وقتی بعد از مسابقه از تاهیتی به فرانسه برگشتم، همسرم متوجه شد که من در اروپا چقدر ناراضی هستم. بنابراین ما وسایلمان را جمع کردیم و به سمت دریاهای جنوبی حرکت کردیم.» او 9 سال در آنجا زندگی کرده و اکنون عکسی را گرفته است که احتمالاً مهم‌ترین عکس زندگی‌اش است.

حتی در بین عکاسانی که مانند ورزشکاران، رقیب یکدیگر هستند، چیزی جز تعریف و تمجید وجود ندارد: «همه ما مدت زیادی است که همدیگر را می‌شناسیم، زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم. اما شما هر روز چنین عکسی نمی‌گیرید. همه برای من خوشحال هستند. این باعث افتخار من است. این مثل حس یک مدال است. اما من قبلاً جایزه عکاسی را نگرفته‌ام. آیا ثبت بهترین عکس ورزشی سال برای طلا کافی است؟»

دیدگاه‌ها