کد خبر : 2058861 | 11 مرداد 1403 ساعت 02:43 | 49.3K بازدید | 32 دیدگاه

از مهاجم سابق بارسا و بنفیکا تا جدال دوباره با خریبین

کار سخت سردار: رقابت با آقای گل آسیا و ایران!

به نظر می‌رسد رقابت آقای گل فصل آینده لیگ امارات یکی از مسائل جذاب فصل پیش رو خواهد بود.

کار سخت سردار: رقابت با آقای گل آسیا و ایران!

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان قرار است فصل جدید را در حاشیه خلیج فارس و با پیراهن قرمز شباب الاهلی در لیگ امارات آغاز کند؛ شروعی که برای این مهاجم 29 ساله یک چالش متفاوت است و سردار به خوبی از وضعیت کنونی فوتبال آسیا آگاه است.
لیگ فوتبال امارات پس از خرج‌های سرسام‌آور باشگاه‌های قطری و عربستانی برای جذب ستارگان بزرگ فوتبال جهان، مدتی است به دنبال به خدمت گرفتن بازیکنان شاخص اروپا است تا بتواند با استفاده از این موضوع کیفیت لیگ خودش را بالا ببرد و جدای از این، بازیکنانی نیز هستند که از لیگ‌های باکیفیت آفریقایی سر از امارات درآورده‌اند تا در این کشور فوتبال خودشان را ادامه دهند. با این موضوع نگاهی به بهترین مهاجمان مرکزی فصل پیش روی فوتبال امارات داریم که قطعا در این بین سردار آزمون باتوجه به فرمی که مقابل کشورهای آسیایی داشته، این ذهنیت را به وجود می‌آورد که او قرار است در اولین تجربه آسیایی زندگی خودش، با باشگاه شباب الاهلی امارات افتخارآفرینی کند و این تیم را مجددا قهرمان امارات کند.

سفیان رحیمی - العین
او در کنار سردار آزمون، باارزش‌ترین بازیکن شاغل در لیگ امارات محسوب می‌شود و آقای گل فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا که موفق شد بنفش‌ها را قهرمان آسیا کند، تبدیل به اسلحه مخوف تیم کرسپو شده است. رحیمی اکنون در پاریس همراه با تیم المپیک مغرب برای شگفتی‌سازی تلاش می‌کند اما با بازگشت به امارات خیلی زود متوجه می‌شود که در رقابت با مهاجم ایرانی شباب الاهلی قطعا شرایط سختی را تجربه خواهد کرد.

2061165

عمر خریبین - الوحده
مهاجم سوری عنابی‌پوشان را به خوبی می‌شناسیم. مهاجمی که نامش به رسم هر تابستان در حوالی تیم‌های ایرانی هم شنیده شد اما به نظر می‌رسد خربین با این تیم اماراتی ادامه دهد. او می‌داند که رقابت با سردار آزمون چه چالش متفاوتی خواهد بود ولی با این حال مهاجم سوری الوحده که پشت سرش احمد نوراللهی دیگر لژیونر فوتبال ایران حضور دارد، تمرکزش را معطوف به آغاز یک فصل ایده‌آل کرده تا یکی از رقبای تخصصی سردار در امارات باشد.

1731866

پاکو آلکاسر - الشارجه
مهاجم سابق بارسلونا و دورتموند از وضعیتش در امارات رضایت ندارد و اگر چه فصل قبل در الامارات هم‌بازی آندرس اینیستا بود، این فصل دوباره به شارجه برگشته و طبق آخرین اخباری که از رسانه‌های اماراتی مخابره شده، آلکاسر برای بازی در این تیم متقاعد شده است. آلکاسر در فصل نخست حضورش با اثرگذاری روی 17 گل در 25 بازی توانمندی فنی خودش را به اجرا گذاشت اما پس از آن، شرایط برای او متفاوت بود. آلکاسر برای الامارات تنها 8 گل به ثمر رساند و مصدومیت‌های پی در پی علامت سوال بزرگی را در مورد آینده‌اش ایجاد کرده بود ولی اکنون به نظر می‌رسد آلکاسر برای فصل جدید می‌خواهد ورژن متفاوتی از خودش را نشان دهد.

1474546

هریس سفروویچ - الوصل
مهاجم سوئیسی با عملکرد فوق‌العاده خود، زردپوشان را قهرمان امارات کرد و نشان داد با 32 سال سن شاید به‌مانند میتروویچ برای الهلال نتواند هر بازی گلزنی کند اما به هر ترتیب، بازیکنی است که می‌تواند شانس قهرمانی تیم شما را چند برابر کند. سفروویچ پس از انتقال از بنفیکا به فوتبال امارات وضعیت متفاوتی داشته و همین علتی است که در دومین فصل حضورش در این کشور، بتواند با این تیم افتخارات این فصل را تکرار کند.

2061171

علی مبخوت - النصر
مبخوت در آستانه 34 سالگی تصمیم بسیار عجیبی گرفت و بازیکن باتجربه فوتبال امارات پس از اینکه از فصل 2008/09 برای الجزیره بازی کرده بود، تصمیم گرفت از الجزیره جدا شود. او با اینکه با انجام 351 بازی رکورددار بازی در الجزیره است و همچنین آقای گل این تیم است، حالا برای فصل جدید، قرار است مبخوت را با یک تیم جدید مشاهده کنیم. او در فصل گذشته تنها در 20 بازی، 10 گل و 7 پاس گل ثبت کرد که نشان می‌دهد علی‌رغم بالا رفتن سنش هنوز قدرت خاصی در گلزنی دارد و قطعا با تیم جدیدش این موضوع زیرنظر بسیاری از کارشناسان نیز قرار می‌گیرد.

1691768

شهریار مغانلو - الاتحاد کلبا
آقای گل زنجانی فوتبال ایران حالا دوباره لژیونر شده و می‌خواهد در امارات به زرد و مشکی‌پوشان کمک کند تا به فرم رو به رشد خود ادامه دهند. شهریار در این تیم همراه با مهدی قایدی است و هماهنگی نسبی این دو بازیکن ایرانی عاملی است که رقابتشان با یاران آزمون و یاران نوراللهی بسیار جذاب به نظر برسد.

2057002

مانولو گابیادینی - النصر
این مهاجم ایتالیایی که حالا مبخوت نیز در تیمش حضور دارد، در اولین فصل اقامت خود در امارات موفق شد انتظارات را برآورده کند. در واقع مهاجم 32 ساله فوتبال ایتالیا با 11 گلی که در طی 22 بازی به ثمر رساند، حالا خودش را در شرایطی قرار می‎‌دهد که دنبال کنندگانش منتظر بیشتر شدن این تعداد باشند.

1903547

دیدگاه‌ها