کد خبر : 2058837 | 10 مرداد 1403 ساعت 15:28 | 13.1K بازدید | 23 دیدگاه

تایید یوفا: قرعه‌کشی کامپیوتری چمپیونزلیگ

یوفا تغییرات اساسی در قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا را تایید کرد.

تایید یوفا: قرعه‌کشی کامپیوتری چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، قالب قدیمی قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا دیگر ادامه پیدا نمی‌کند.

یوفا همزمان با ورود به مرحله جدید چمپیونزلیگ که قرار است با 36 تیم برگزار شود، تغییراتی را در سیستم قرعه کشی فصل آینده لحاظ کرده است.

در قالب جدید این رقابت‌ها، باشگاه‌ها در یک لیگ بزرگ به مصاف هم می‌روند که در هشت بازی (چهار بازی در خانه و چهار بازی خارج از خانه بدون بازی‌های تکراری) رقابت می‌کنند.

8 تیم برتر به طور مستقیم به مرحله یک هشتم پایانی راه پیدا می‌کنند و یک دور پلی آف بین تیم‌هایی که در رده‌های نهم تا بیست و چهارم قرار می‌گیرند، انجام می‌شود تا مشخص شود کدام تیم‌ها به دور یک هشتم نهایی می‌رسند.

2061091

در نتیجه، قالب دستی قبلی قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا دیگر امکان پذیر نیست چون بیش از 1000 توپ و چندین ساعت برای انجام این کار لازم است. به همین دلیل قرعه کشی فصل جدید به میزبانی مونت کارلو در 29 آگوست، تغییرات بزرگی را به همراه خواهد داشت.

تمام 36 تیم ابتدا به صورت دستی با استفاده از توپ‌های فیزیکی مشخص می‌شوند و سپس یک سیستم نرم‌افزاری خودکار به طور تصادفی هشت تیم را در چهار گلدان قرار می‌دهد و حریف آن‌ها را برای لیگ 36 تیمی انتخاب می‌کند. تمامی این فرایند از طریق پخش زنده قابل مشاهده خواهد بود. انتظار می‌رود در استفاده از کامپیوتر، زمان کل قرعه‌کشی مرحله گروهی نهایتا 35 دقیقه طول بکشد.

همین روند سپس به ترتیب نزولی ادامه می‌یابد تا زمانی که تمام باشگاه‌ها حریفان خود را بشناسند. لیست نهایی بازی‌ها تا 31 آگوست اعلام نخواهد شد تا از عدم تداخل تقویمی با تیم‌های لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا که در شهر یکسان با تیم‌های چمپیونزلیگی بازی می‌کنند، اطمینان حاصل شود.

گفتنی است که این تغییرات در قرعه‌کشی برای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نیز اعمال می‌شود.

دیدگاه‌ها