کد خبر : 2058774 | 10 مرداد 1403 ساعت 11:56 | 30.6K بازدید | 19 دیدگاه

چرا سوپر تای بریک؟

المپیک صدای نادال را هم بلند کرد

رافا نادال از اینکه در بازی‌های دو نفره تنیس المپیک ست سوم برای تعیین تیم برنده برگزار نمی‌شود، متعجب است.

المپیک صدای نادال را هم بلند کرد

به گزارش "ورزش سه"، تنیسور اسپانیایی با سیستمی که کمیته برگزاری بازی‌ها برای تنیس دو نفره ایجاد کرده، مخالف بود: «من نمی‌فهمم چرا آنها می‌خواهند به جای سه ست، تیم برنده را با سوپر تای بریک مشخص کنند؟»

دیروز تیم نادال-آلکاراس از اسپانیا با پیروزی مقابل وسلی کولهوف و تالون گریکس‌پور هلندی پس از سوپر تای بریک سوم، به یک قدمی فینال بازی‌ها رسید.

ست اول را اسپانیایی‌ها بردند و ست دوم را زوج هلندی اما به جای ست سوم، سوپر تایک بریک برگزار شد و در نهایت نادال-آلکاراس برنده شدند.

نادال با این سیستم تعیین تیم برنده که مختص بازی‌های نوجوانان و پیشکسوتان است، مخالفت است: «فکر نمی‌کنم این قانون برای بازی‌های المپیک مناسب باشد. البته شما باید همیشه متمرکز باشید و حتی بیشتر با فرمتی مانند این که از نظر من غیرضروری است. فکر می‌کنم کوتاه کردن بازی‌های دو نفره کمکی برای بازیکنان برای تنیس انفرادی باشد، اما بازی‌ها هر چهار سال یک‌ بار برگزار می‌شود و برای بازیکنان، مهم‌ترین مدال دوران حرفه‌ای است، بنابراین من نمی‌دانم چرا آنها می‌خواهند با سوپر تای بریک برنده را تعیین کنند و نه ست سوم.»

2060979
2060980

لازم به ذکر است که سوپر تای بریک با 10 امتیاز به دست می‌آید. در این صورت اختلاف بین برنده و بازنده باید حداقل دو امتیاز باشد. اگر امتیاز در سوپر تای بریک 9-9 باشد، بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که همین دو امتیاز برتری به دست آید.

دیدگاه‌ها