کد خبر : 2058691 | 09 مرداد 1403 ساعت 22:03 | 125.2K بازدید | 191 دیدگاه

دویدن روی نوک پا، تشنه برای گلزنی

ایوب العملود، نسخه مراکشی دانیال و رامین!

نمایش نخست مدافع راست مراکشی جدیدی پرسپولیس امیدوارکننده بود اما نمی‌تواند مرجعی برای قضاوت باشد.

ایوب العملود، نسخه مراکشی دانیال و رامین!

به گزارش "ورزش سه"، ایوب العملود بهتر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم اما درخشش مقابل تیم آسیا ویژنی که عده‌ای بازیکن جوان و گمنام در آن حضور داشتند نیز نمی‌تواند ملاکی برای قضاوت دقیق درباره او باشد.

واقعیت اینکه ایوب در نگاه اول از تصاویرش بهتر و سرتر بود. برخلاف اولین تصویر مخابره شده از او در فرودگاه پس از ورود به تهران، او قد و قامت و فیزیک مناسبی داشت. صاحب قامتی بالای 180 سانتیمتر، تا حدودی عضلانی، با استایل دویدن مناسب که سر بالا پیش می‌رفت و البته می‌دانست که در این بازی تدارکاتی نیازی ندارد تا به آب و آتش بزند.

ایوب العملود لب خط طولی حرکات درست و مطمئنی داشت و بارها به یک سوم تهاجمی تیمش ورود کرد و در همکاری با هافبک‌های کناری خود سعی داشت موتور پرسپولیس از جناح راست را راه بیندازد.

او برای رعایت تایمینگ و فرارهایی که منجر به آفساید نشود تلاش زیادی به خرج می‌داد، سرعت مناسبی داشت و باهوش فوتبال بازی می‌کرد.

2060800

عملود در ارسال‌ها و کات بک‌ها هم دقیق بود و بعد از عبور از بازیکن حریف یا قرار گرفتن در موقعیت سانتر، بیهوده و چشم بسته توپ را روی دروازه حریف نمی‌ریخت. او در لحظه ارسال پاس نهایی با دید باز بازیکنی که در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته را صاحب توپ می‌کرد و این نکته مهمی بود که چند بار در همان نیمه مشاهده شد.

عملود در آن بازی یک نیمه‌ای دو سه ارسال خوب داشت که برخی از آنها در نقش پاس گل ثبت شد. ضمن اینکه خودش نیز با فرار و کارهای گروهی موفق به گلزنی شد. هر چند حریف پرسپولیس در آن بازی کیسه گل شد اما مدافع مراکشی در همان دو سه صحنه نشان داد در صورت قرار گرفتن در موقعیت گلزنی، با وجود اینکه ذاتا یک مدافع محسوب می‌شود ضربات آخر را هم بد نمی‌زند.

عملود قرار است جایگزین دانیال اسماعیلی‌فر باشد، اما در نگاه اول به نظر می‌رسد او درست مثل دانیال بیشتر از اینکه در فاز دفاع بازیکن موفقی باشد یک بازیکن شاخص در امور تهاجمی است. البته همان‌طور که نمی‌توان در مورد نفوذها، ارسال‌ها و گلزنی‌اش مقابل یک تیم کم‌بنیه قضاوت صحیحی داشت، تنها موقعیت جدی حریف که از فضای پشت سر او برای همان تیم جوان به دست آمد نمی‌تواند مرجعی برای قضاوت درباره ضعف او در امور تدافعی باشد اما با توجه به اطلاعات قبل از پیوستنش به پرسپولیس و همین نمایش یک نیمه‌ای می‌توان به قضاوتی اولیه در این مقوله رسید که اگر اینگونه باشد، کار مدافع میانی مایل به راست پرسپولیس سخت خواهد شد چون باید مدام فضای خالی پشت او را پوشش دهد.

2060801

البته تیم پرسپولیس به صورت کلی تیمی است که در بیشتر دقایق بازی بالا بازی می‌کند و به خاطر مالکیت توپ بیشتر، مدافعان کناری‌اش بیشتر از اینکه در نیمه زمین خودی مشغول دفاع باشند در کارهای ترکیبی از کانال‌های کناری شرکت کرده و ضمن قرار گرفتن در موقعیت ارسال نهایی، بعضا حتی صاحب شانس گلزنی نیز می‌شوند.

واقعیت اینکه عملود در نگاه ابتدایی خریدی امیدوار کننده برای پرسپولیس فصل بعد نشان داد و با توجه به شناخت گاریدو از او می‌‌توان انتظار اضافه شدن یک فوتبالیست خارجی خوب به لیگ برتر بیست و چهارم را داشت اما تا سپری شدن چند بازی رسمی و بخصوص مسابقاتی که قرار است او تحت فشار قرار بگیرد، مثلا همان یکی دو دیدار ابتدایی لیگ نخبگان، هرگز نمی‌توان قضاوت قاطعانه‌ای درباره او داشت و گفت پرسپولیس از رفتن دانیال ضرر کرد یا جای خالی او کاملا پر شده است.

دیدگاه‌ها