کد خبر : 2058589 | 09 مرداد 1403 ساعت 14:29 | 24.5K بازدید | 55 دیدگاه

تور تابستانی با پرسود

ال‌کلاسیکو، اهرم مالی جدید بارسلونا!

باشگاه بارسلونا برای بازی دوستانه خود با رئال مادرید در تور آمریکا پنج میلیون یورو دریافت می‌کند.

ال‌کلاسیکو، اهرم مالی جدید بارسلونا!

به گزارش "ورزش سه"، حقیقت این است که تورهای تابستانی بیشتر جنبه اقتصادی و صرفا بازاریابی دارند تا جنبه ورزشی. سال‌هاست که قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان بخشی از نیازهای خزانه‌داری خود را با سفر به آمریکا در پیش فصل برآورده می‌کنند.

یکی از باشگاه‌هایی که از این نظر پیشگام بوده، باشگاه بارسلوناست. در سال‌های اخیر، مقصد تابستانی به‌طور سیستماتیک تکرار شده است: ایالات متحده. این کشور مدت‌هاست که روی فوتبال سرمایه‌گذاری کرده و به هر قیمتی می‌خواهد آن را تبلیغ کند. ورزشی که در آمریکا هنوز محبوبیت لازم را ندارد. هر دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در تورنمنت‌های تابستانی که در ایالات متحده برگزار می‌شود، پای ثابت هستند.

در این دوره بارسلونا در مجموع 11 میلیون یورو برای سه بازی دوستانه دریافت خواهد کرد که به این شرح است: پنج میلیون یورو برای بازی با رئال مادرید (13 مرداد) و سه میلیون یورو برای بازی برابر سیتی (10 مرداد) و میلان (16 مرداد). با توجه به اینکه سازمان برگزارکنننده تور، هزینه‌های پرواز و هتل را برای کل کاروان بارسا پوشش می‌دهد، بدون شک این سفر پرسودی محسوب می‌شود.

بارسا غایبان زیادی در تور آمریکا دارد اما در شرایط بحرانی مالی، این تور و بازی برابر رقیب دیرینه مثل یک اهرم مالی بسیار خوب برای کاتالان‌هاست.

دیدگاه‌ها