کد خبر : 2058559 | 09 مرداد 1403 ساعت 13:03 | 72.8K بازدید | 34 دیدگاه

جالب‌ترین مورد حضور یک ورزشکار در المپیک

درخشش در 58 سالگی: ژیانگ الگویی برای همه!

زنگ ژیانگ در سن ۵۸ سالگی و پس از ۲۰ سال دوری از دنیای ورزش حرفه‌ای توانست با کاروان شیلی به رویای حضور در المپیک برسد.

درخشش در 58 سالگی: ژیانگ الگویی برای همه!

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در شهر پاریس در حال برگزاری است و مانند همه دوره‌های قبلی از شگفتی‌ها و حواشی خاص خودش برخوردار است که توجه بسیاری از رسانه‌ها و ورزش‌دوستان را به خود جلب کرده است.

اما یکی از اتفاقات خاص و شاید کم‌نظیری که در این دوره از رقابت‌های المپیک رخ داده مربوط به حضور زنگ ژیانگ در این مسابقات در رشته تنیس روی میز و البته به نمایندگی از کشور شیلی است، اتفاقی که تعجب بسیاری از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

این ورزشکار که اصالتا اهل کشور چین است اما در حال حاضر با کاروان کشور شیلی در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ حضور پیدا کرده ۵۸ ساله است و مسیری جذاب و باورنکردنی را برای رسیدن به پاریس و حضور در این مسابقات پشت سر گذاشته است.

خانم ژیانگ در سن ۱۸ سالگی منتظر بود تا بتواند هرچه زودتر برای کشور چین در مسابقات المپیک حضور پیدا کند. او در آن زمان یکی از بهترین بازیکنان دنیا در رشته تنیس روی میز به حساب می‌آمد اما تغییر ناگهانی ایجاد شده در قانون این مسابقات برای استفاده از راکت‌ها دو طرفه باعث شد که او کنار گذاشته شود.

2060508

ژیانگ دیگر هرگز نتوانست به تیم ملی کشورش راه پیدا کند و همین باعث شد که به شدت از این ورزش دل‌زده شود و در نهایت تصمیم بگیرد که در سن ۲۰ سالگی اعلام بازنشستگی کند و از دنیای ورزش حرفه‌ای به‌عنوان بازیکن کنار برود.

این ورزشکار چینی کمی پس از این اتفاق به شیلی مهاجرت کرد و در تیم‌های مختلفی در رشته تنیس روی میز مشغول مربیگری شد اما در سال ۲۰۰۰ به صورت کلی از این رشته کناره گرفت و به قول خودش سعی کرد «کاری واقعی» در این کشور برای خودش دست و پا کند تا زندگی بهتری داشته باشد.

او به مدت ۲۰ سال از تنیس روی میز دور و مشغول زندگی روزمره بود اما در سال ۲۰۲۰ و زمانی که شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شد که او چاره دیگری جز خانه‌نشینی نداشته باشد، تصمیم گرفت که یک میز تنیس روی میز برای خانه‌اش بخرد و همین جرقه شروع دوباره ورزش حرفه‌ای برای او بود.

ژیانگ عشق و علاقه قدیمی‌اش به این ورزش را بار دیگر پیدا کرد و با ممارست و تمرینات بسیار و البته با توجه به استعدادی که داشت توانست به تیم ملی راه پیدا کند و این‌بار در سن ۵۸ سالگی به هدف و آرزویی که داشت رسید و در کاروان شیلی به المپیک راه پیدا کرد تا به منبعی الهام‌بخش برای بسیاری از ورزشکاران تبدیل شود.

دیدگاه‌ها