کد خبر : 2058393 | 09 مرداد 1403 ساعت 05:07 | 39.5K بازدید | 15 دیدگاه

قدرت‌نمایی زنان آمریکا در المپیک ۲۰۲۴؛

این شما و این تاثیر گران‌ترین سرمربی جهان!

به نظر می‌رسد حضور اما هیس روی نیمکت تیم ملی زنان آمریکا، تحول عظیمی در این تیم ایجاد کرده است.

این شما و این تاثیر گران‌ترین سرمربی جهان!

به گزارش ''ورزش سه''، بعد از نتایج ناامید‌کننده تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۳ و حذف این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل سوئد؛ به نظر می‌رسید دوران فرمان‌روایی زنان آمریکایی در فوتبال به پایان رسیده است؛ اما یک تغییر به موقع همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.

سال گذشته بود که اما هیس، سرمربی ۴۷ ساله تیم فوتبال زنان چلسی، پس از ۱۲ سال حضور در این باشگاه و کسب ۶ قهرمانی در سوپرلیگ و ۵ قهرمانی در جام حذفی زنان انگلستان، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی زنان امریکا انتخاب شد. آن هم با دستمزد ۱.۳ میلیون پوندی که در تاریخ فوتبال زنان بی‌سابقه بود تا هیس به عنوان پر درآمدترین مربی فوتبال زنان شناخته شود.

2060179

رقابت‌های المپیک، اولین محک جدی اما هیس در قامت سرمربی تیم ملی زنان آمریکا است و او طی دو بازی خود تا اینجای رقابت‌ها یک پیروزی سه بر صفر مقابل زامبیا و یک پیروزی یک بر صفر مقابل نیجریه کسب کرده است. آن هم با یک نمایش کاملا برتر و هجومی نسبت به رقبا. دو پیروزی متوالی زنان آمریکا باعث شده تا صعود آن‌ها به دور حذفی مسجل شود و حالا در شرایطی که پیش از شروع رقابت‌ها کمتر کسی آمریکا را مدعی قهرمانی می‌دانست؛ زنان آمریکا تحت هدایت اما هیس یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی المپیک پاریس باشند.

گفتنی است که فوتبال زنان از سال ۱۹۹۶ به المپیک اضافه شده و طی هفت دوره برگزاری، آمریکا با چهار قهرمانی در رتبه نخست پر افتخارترین‌ها قرار دارد. نروژ، آلمان و کانادا هم هر کدام یک بار فاتح المپیک شده‌اند.

دیدگاه‌ها