کد خبر : 2058347 | 08 مرداد 1403 ساعت 14:22 | 47.4K بازدید | 10 دیدگاه

مارشان، غافلگیری بزرگ

فرانسوی شگفت‌انگیز: صید طلا جلوی چشم فلپس

لئون مارشان، شناگر فرانسوی، در حضور مایکل فلپس افسانه‌ای به شکلی شگفت‌انگیز مدال طلای المپیک را برد.

فرانسوی شگفت‌انگیز: صید طلا جلوی چشم فلپس

به گزارش "ورزش سه"، هواداران زیادی هجوم آورده بودند و برخی از آنها پرچم فرانسه را بر تن داشتند و بیشتر آنها نام لئون مارشان را سر می‌دادند، در حالی که در گوشه و کنار و راهروهای لادیفنس آرنا جمع شده بودند و سالن از غرش صدای آنها می‌لرزید. این ادامه داشت تا اینکه شناگر جوان فرانسوی، توانست در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس به مدال طلای شگفت‌انگیزی دست یابد.

مایکل فلپس، اسطوره شنای آمریکا و گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، از جمله هواداران حاضر بودند. فضا طوری بود که به نظر می‌رسید یک کنسرت راک برگزار می‌شود. قبل از حضور مارشان در حالی که سالن در تاریکی غوطه‌ور بود، هواداران با نمایشگر تلفن همراه خود سکوها را روشن کردند و با خواندن سرود ملی فرانسه فضا را آماده کردند.

2060095

آنها مجبور نبودند برای رویداد اصلی، که اولین ورود مارشان در 400 مختلط انفرادی بود، زیاد منتظر بمانند. حضور مارشان در کنار استخر باعث شد تا غرش کر کننده‌ای از سکوها شنیده شود که او را تا شروع مسابقه همراهی می‌کرد.

در حالی که شناگر فرانسوی برای شروع مسابقه آماده می‌شد، جمعیت ساکت بود، اما زمانی که از نقطه شروع به آب پرید و شروع به درهم شکستن رقبای خود کرد، سالن منفجر شد.

پس از شکست دادن تومویوکی ماتسوشیتا ژاپنی، رکورددار جهان، مارشان اولین شناگر فرانسوی شد که عنوان المپیک را در مختلط به دست می‌آورد.

مارشان، ملقب به مایکل فلپس فرانسوی، چیزهای زیادی دارد که به مقایسه او با افسانه آمریکایی کمک می‌کند. مارشان هنوز جا برای مدال‌های بیشتر دارد.
او مثل فلپس شنا می‌کند و توسط باب بومن که قبلاً این شناگر آمریکایی را نیز آموزش داده بود، آموزش می‌بیند.

2060096

او همچنین شانس زیادی برای کسب مدال در 200 متر مختلط انفرادی، 200 متر پروانه و 200 متر قورباغه دارد. کسب چهار مدال طلای فردی او را به موقعیت فلپس نزدیک می‌کند.

از همه طرف به مارشان تبریک می‌گویند، از جمله آنتوان گریزمان، فوتبالیست فرانسوی، که تصویری از شادی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

مارشان حتی از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز تماس تلفنی دریافت کرد.

مارشان گفت: «من قهرمان المپیک هستم و رسیدن به این موفقیت آسان نیست.»

او ادامه داد: «من روی سکو واقعاً به خودم و همچنین به فرانسوی بودنم افتخار می‌کردم. زمان فوق‌العاده‌ای برای من بود. من واقعاً این لحظه را زندگی کردم.»

دیدگاه‌ها