کد خبر : 2058329 | 09 مرداد 1403 ساعت 04:14 | 44.3K بازدید | 58 دیدگاه

رضاوند زیر ذره‌بین: آیا مستحق این انتقادات است؟

تحلیل شماره ۸۸ استقلال در تمام ابعاد

آرش رضاوند یک فصل دیگر در استقلال حضور خواهد داشت و به احتمال زیاد بازهم به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان خواهد رفت.

تحلیل شماره ۸۸ استقلال در تمام ابعاد

به گزارش "ورزش سه"، آرش رضاوند، هافبک باکس تو باکس استقلال، اکنون زیر فشار شدید هواداران قرار دارد، کامنت‌های فضای مجازی از نارضایتی‌های هواداران نسبت به تمدید یک‌ساله او پر شده است. در این نوشته می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا این شرایط برای رضاوند ایجاد شده و فصل آینده برای او چگونه خواهد بود.

تیم سایپای علی دایی در لیگ عملکرد درخشانی داشت و این تیم نارنجی‌پوش سه بازیکن شاخص داشت که توجه تیم‌های مختلف را به خود جلب کرده بودند. از آن مثلث، مهدی ترابی سهم پرسپولیس شد، علی قلی‌زاده به اروپا رفت و آرش رضاوند بازیکن استقلال شد. در آن فصل، استراماچونی به ایران آمده بود و نقل و انتقالات را به مدیران سپرده بود. یعنی آرش رضاوند با تصمیم مدیران و مشاوران باشگاه به استقلال پیوست.

هافبک جنگنده‌ی استقلال که تاکنون ۶ گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است، هر وقت که در لیست حاضر بوده، به کار گرفته شده و کمتر این بازیکن را روی نیمکت دیده‌ایم. به جز فصل اول حضور او که استقلال در میانه‌ی زمین علی کریمی و مسعود ریگی را به بازی می‌گرفت، او در اکثر بازی‌ها یکی از هافبک‌های استقلال بوده است.

2060068

نقطه قوت رضاوند را شاید بتوان تکل‌های بدون خطا و توپ‌گیری‌هایش دانست. سبک بازی او در خط هافبک سه نفره مؤثرتر است. او در این شرایط می‌تواند نقش هافبک باکس تو باکس را به خود بگیرد و در دوئل‌ها موفق عمل کند و با پاس‌های کوتاه، هم‌تیمی‌های خود را صاحب توپ کند.

استقلال وقتی با سیستم سه‌دفاعه بازی می‌کند، در واقع با دو هافبک مرکزی بازی می‌کند که در این شرایط دبل پیووتی که جلوی مدافعین قرار دارند باید از مهارت حرکت پا به توپ و پاسوری خوبی برخوردار باشند تا به بازی ریتم بدهند و تیم را به جلو ببرند.

هواداران استقلال در فصل گذشته و فصلی که منجر به قهرمانی تیم‌شان شد، منتقد عملکرد رضاوند بودند. آنها از بازیکن خط هافبک خود انتظار داشتند که گره‌گشا باشد و بتواند با تک‌پاس‌هایش برای تیم موقعیت حمله بسازد. آبی‌ها با پیشینه‌ای که از هافبک‌های قبلی خود مانند ساموئل، نکونام و کریمی دارند، حتی از هافبک‌های غیر هجومی‌شان هم توقعات متفاوتی دارند. آرش اما در روند بازی‌سازی تیم تصمیمات اشتباه زیادی می‌گرفت و در انجام وظایف دفاعی‌اش هم دیگر مانند قبل ظاهر نمی‌شد.

2060067

در دو فصل پیش که ساپینتو سرمربی استقلال بود، این تیم با سه هافبک مرکزی یعنی چشمی، رضاوند و مهری بازی می‌کرد که می‌توان گفت بهترین دوران رضاوند در استقلال بود و او بعد از قایدی و محبی، سومین بازیکن برتر تیم بود. در فصل آینده نیز به نظر می‌رسد استقلال قرار است با سه هافبک مرکزی بازی کند و رضاوند امیدوار است که عملکرد خود در آن فصل را تکرار کند.

اما با توجه به فصل گذشته و مشکل استقلال در موقعیت‌سازی، طرفداران اعتقاد دارند که حضور هافبکی مانند کریمی که در فاکتورهای زیادی از رضاوند برتر است، می‌تواند برای تیم مثمر ثمرتر باشد. استقلال شدیداً به یک هافبک مرکزی احتیاج دارد که علاوه بر قابلیت‌های دفاعی، به خط حمله تیم نیز کمک کند و با تمدید رضاوند، وی می‌تواند گزینه‌ی ذخیره برای نکونام باشد.

این فصل ششمین فصل حضور آرش رضاوند در استقلال است. او به جز یک نیم‌فصل که قرضی زیر نظر جواد نکونام در فولاد بازی کرد، حضور مستمری در استقلال داشته و ظاهراً سرمربی تیم از او حمایت کامل می‌کند.

با موج انتقاداتی که از طرف آبی‌ها به رضاوند می‌بینیم، ممکن است او از نظر ذهنی نیز به مشکلاتی بربخورد که هم برای خودش هم برای تیمش دردسرساز است. حال باید ببینیم وضعیت منتظر محمد و یا جذب احتمالی کریمی به چه صورت می‌شود و در نهایت خط هافبک استقلال در فصل آتی با اندیشه‌های نکونام چه کیفیتی را ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها