کد خبر : 2058050 | 07 مرداد 1403 ساعت 14:18 | 11.6K بازدید | 4 دیدگاه

هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم نهایی را می‌گیرد؛

حذف حاشیه‌ساز و جنجالی از نیمکت تیم‌ها

مدیران رسانه لیگ برتر و لیگ یک در جلسه با مدیران سازمان لیگ حضور پیدا کردند.

حذف حاشیه‌ساز و جنجالی از نیمکت تیم‌ها

به گزارش "ورزش سه"، کارگاه آموزشی مشورتی یک روزه‌ی پیش فصل مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران با حضور محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ، امیرحسین روشنک مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر و حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد که مسائل مهمی پیرامون این حوزه مورد بحث قرار گرفت.

مدیران رسانه‌ای لیگ برتری و لیگ یک در این جلسه نسبت به اجرای دقیق آیین‌نامه برگزاری نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقات توسط روابط عمومی هیئت‌های فوتبال در استان‌ها تاکید داشتند و عنوان کردند مقررات لازم در این زمینه صورت بگیرد تا سرمربیان یا مربیان تیم‌ها مشکلی برای حضور در کنفرانس نداشته باشند و افرادی که دارای کارت رسمی خبرنگاری هستند، در این محل حضور پیدا کنند.

مورد بعدی که دغدغه جدی مدیران رسانه‌ای بود و سازمان لیگ نیز قول بررسی جدی داد، حضور افراد متفرقه در سالن نشست‌های خبری در استان‌ها بود تا از ورود لیدر باشگاه‌ها، عوامل و ... جلوگیری شود و پرسش‌های بی‌مورد که ایجاد تنش می‌کند و مرتبط به بازی‌ها نیست، جلوگیری به عمل بیاید.

جرایم سنگین مالی که در فصل اخیر بعضا برای صدور بیانیه یا مصاحبه‌ها از سوی مدیران رسانه اتخاذ می‌شد و هم‌خوانی با مبلغ قرارداد این افراد نداشت، یکی از مباحثی بود که توسط آنها مطرح شد و سازمان لیگ هم قول پیگیری در این زمینه داشت. در این مورد، مدیران رسانه تاکید داشتند که وظیفه‌شان مطرح نمودن اتفاقات یک بازی، مشکلات پرشمار داوری و ... است و باشگاه‌ها و سرمربیان توقع دارند که این موضوع توسط مدیران رسانه مطرح شود، اما فدراسیون فوتبال برای این موضوع جرایم مالی در نظر گرفته است.

محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ در این نشست ضمن اینکه مدیران رسانه نقش مهمی در فوتبال ایران و جریان‌سازی دارند و می‌توانند کمک زیادی به موفقیت سرمربیان و باشگاه‌های خود داشته باشند، تاکید کرد که این افراد از بروز حواشی در فوتبال و به‌ویژه نشست‌های خبری جلوگیری به عمل بیاورند.

1365793

امیرحسین روشنک، مسئول مسابقات لیگ برتر نیز از اهمیت بالای وظایف مدیران رسانه صحبت کرد و تاکید داشت که باید شخصیت این افراد حفظ شود و همانطور که ای‌اف‌سی نسبت به این موضوع تاکید دارد و طی یک دهه اخیر نیز در لیگ برتر این جایگاه در تیم‌ها تعریف شده، باید وظایف متقابل نیز از سوی این مدیران انجام بگیرد.

همچنین حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ ضمن تاکید به اهمیت فیفا به مبحث رسانه و تبلیغات در فوتبال، عنوان کرد که مدیران رسانه زحمت زیادی برای رشد و توسعه باشگاه‌ها در ایران داشته‌اند ولی در این بین افرادی هم در فصل اخیر فعالیت نمودند که شأن این جایگاه را حفظ نکردند و عملکرد مناسبی ارائه ندادند.

یکی از مسائل مهم که در این نشست مطرح شد، امکان عدم حضور مدیران رسانه روی نیمکت تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول بود که بحث و تبادل نظر جدی در این مورد صورت گرفت و طرفین دلایل رقم خوردن این اتفاق یا جلوگیری از آن را مطرح نمودند.

بنابر اعلام مدیران سازمان لیگ، برخی مدیران باشگاه‌ها و تعداد کمی از ناظران مسابقات، درخواست انجام این مورد را داشتند، اما در سمت مقابل مدیران رسانه نیز متذکر شدند که آنها نه تنها در فضای رسمی رسانه و مجازی نسبت به حواشی جلوگیری می‌کنند، بلکه با حضورشان در کنار زمین نیز موجب کاهش تنش می‌شوند و سرمربی و مربیان خود را به آرامش بیشتر دعوت کرده‌اند.

مدیران رسانه یادآور شدند که اگر هشت کارت قرمز در طول 240 مسابقه فصل اخیر لیگ برتر به این افراد داده شده، هفت اخراج به دلیل استفاده از وسایل الکترونیکی بوده و تخلف اخلاقی و انضباطی صورت نگرفته که سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال بخواهد برای حذف آنها از روی نیمکت تصمیم‌گیری کند.

در این زمینه روشنک، مسئول مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد که طبق قوانین ای‌اف‌سی فقط حضور سرمربی، مدیر و پزشک تیم روی نیمکت الزامی است و 8 نفر دیگر از مربیان، مدیر رسانه، فیزیوتراپ و تدارکات باید از سوی سرمربی انتخاب شود، اما آنها در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهند داد.

مدیران سازمان لیگ نیز در این جلسه قول پیگیری جدی در این زمینه را دادند تا جایگاه مدیران رسانه حفظ شود و از سوی دیگر تاکید داشتند که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص است.

دیدگاه‌ها