کد خبر : 2057998 | 07 مرداد 1403 ساعت 12:21 | 94.2K بازدید | 209 دیدگاه

نکته مهم در جدال لفظی درویش و بیرانوند

علاقه‌مندان به تمدید در پرسپولیس همه رفتند!

پروسه تمدیدهای تابستانی پرسپولیس با ادامه همکاری ۶ بازیکن به پایان رسید اما ابعاد جدیدی از این پروسه به گوش می‌رسد که می‌تواند تا سال‌ها مورد بحث قرار بگیرد.

علاقه‌مندان به تمدید در پرسپولیس همه رفتند!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته به طور رسمی قرارداد گئورگی گولسیانی را تمدید کرد تا پروسه تمدید قرارداد با بازیکنان با ادامه همکاری ۶ بازیکن در این تابستان به پایان برسد. مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر، فرشاد فرجی، سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی بازیکنانی بودند که به ترتیب قراردادشان را تمدید کرد.

اما ماجرای تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس ابعاد گسترده‌تری از چیزی که به نظر می‌رسد دارد. در نوروز ۱۴۰۳ بود که در رسانه‌ها و فضای مجازی از چالش بزرگ پرسپولیس در پایان فصل باتوجه به اتمام قرارداد ۱۰ بازیکن این تیم صحبت به میان آمد و خیلی زود تمام فضای هواداری پر شد از درخواست از درویش و مدیران پرسپولیس برای تمدید قراردادها.

این ماجرا جایی جدی‌تر شد که هواداران به حرف‌های مهدی ترابی در میکسدزون ورزشگاه آزادی که بوی جدایی می‌داد استناد می‌کردند و فشار به رضا درویش برای تمدید قراردادها بیشتر شد. در همین حین بحث انتقال مالکیت پرسپولیس که یکی از ضرورت‌های دریافت لایسنس حرفه‌ای بود داغ شد و به نظر می‌رسید مدیران پرسپولیس اطمینانی از ادامه کار خود باتوجه به تغییر مالک ندارند.

در همین خصوص باشگاه پرسپولیس روز پانزدهم فروردین ماه بیانیه‌ای مهم صادر کرد و نوشت که یک مطالبه منطقی به هجمه و چالش علیه پرسپولیس تبدیل شده و آنها باید روی کورس قهرمانی تمرکز کنند و ممکن است با این صحبت‌ها تمرکز و آرامش تیم برای قهرمانی برهم بخورد. پرسپولیس در آن بیانیه همچنین از تاثیرگذاری شرایط بودجه و تغییر مالکیت در بستن تیم نوشته بود.

حال به حرف‌های روز گذشته بیرانوند در ایفمارک توجه کنید‌. دروازه‌بان جدید تراکتور می‌گوید او خودش هفت هفته به پایان لیگ با خبرنگاران تماس می‌گیرد تا بابت تمام شدن قرارداد ده بازیکن پرسپولیس ابراز نگرانی کند. این در شرایطی است که بیرانوند یک فصل دیگر قرارداد داشت و هنوز الحاقیه‌ای به قرارداد او اضافه نشده بود.

2059433

این حرف‌های بیرانوند پرده جدیدی از ماجرا را رمزگشایی می‌کند. بیرانوند خطاب به خبرنگاران می‌گوید: "هفت هفته به پایان مانده بود و به چند نفر از شما زنگ زدم (خبرنگاران) چون دوست داشتم پرسپولیس قرارداد بازیکنان را تمدید کند‌. من می‌خواستم خبرنگاران بپرسند که این جریان تمدید چه شد و این ماجرای تمدید روی زبان‌ها بیفتد و باشگاه نگذارد این اتفاق بیفتد. دانیال به باشگاه زنگ زد که ده تا از بچه‌ها قراردادشان تمدید نشده و این کار را انجام بدهید ولی حس کردم میز و صندلی سفتی نداشتند و نمی‌خواستند این تیم را برای یک مدیرعامل دیگر سرپا نگه دارند. این اتفاق همان‌جا رقم خورد و یک الحاقیه برای من گذاشتند..."

2059437

در ادامه بیرانوند می‌گوید اگر درویش دلسوز باشگاه بود نباید برای او الحاقیه اضافه می‌کرد و او با این کار خواست تیم برای مدیرعامل بعدی با جدایی بازیکنان ضعیف شود و درویش هم به عنوان پِرز هواداران پرسپولیس یاد شود! این دروازه‌بان ادامه می‌دهد: "من یک صحبتی با مدیرعامل کردم و گفتم به گوش‌تان رسیده که شما را برمی‌دارند. من به وکیلم گفتم بیا ریسک کنیم و پیشش برویم، مطمئن باش اگر دلسوز باشگاه باشد به ما الحاقیه را نمی‌دهد. قراردادم خیلی پایین بود و به درویش گفتم حاجی قرارداد من پایین است و شنیدم می‌خواهند شما را بردارند. یک بند فسخ برای من بگذارید و من بتوانم پیش کسی که جای شما می‌آید پولم را بالا ببرم. او به آقای حیدری، حقوقی باشگاه گفت آقای بیرانوند هرچه می‌خواهد انجام بده‌. شما اگر مدیرعاملی و می‌خواهی تیمت را برای لیگ نخبگان ببندی نباید چنین الحاقیه‌ای بگذاری!"

حالا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این حرف‌ها بیرانوند را به فشار گذاشتن روی باشگاه متهم می‌کند. درویش می‌گوید: "در همین مصاحبه وی کلی پارادوکس و تعارض وجود دارد. خودش اعتراف می‌کند که با خبرنگاران تماس گرفته و به آن ها گفته چرا قراردادها تمدید نمی‌شود؟ این اگر فشار آوردن روی باشگاه نیست پس چیست؟"

1999548

نکته جالب اینکه، دو بازیکنی که چند هفته مانده به پایان لیگ بحث تمدید قراردادها را راه انداختند از پرسپولیس جدا شدند‌. بیرانوند با همان الحاقیه جنجالی فسخ کرد و دانیال اسماعیلی‌فر نیز با امضای قرارداد رسمی به تراکتور پیوست. مهدی ترابی نیز که زمزمه‌های جدایی‌اش هفته‌های قبل از پایان لیگ باتوجه به صحبت‌هایش مطرح شده بود، ضلع سوم جدایی از پرسپولیس به مقصد تراکتور شد. در این بین نیز جدایی وحدت حنانوف به مقصد سپاهان و علی نعمتی به مقصد فولاد با انتقالی آزاد به وقوع پیوست تا ۴ بازیکن از آن لیست ده نفره با پایان قرارداد جدا شوند و بیرانوند نیز با فسخ یک‌طرفه جنجال و دعوای حقوقی بزرگی را به راه انداخت‌.

دیدگاه‌ها