کد خبر : 2057992 | 07 مرداد 1403 ساعت 11:53 | 7.5K بازدید | 5 دیدگاه

ژاپن نبینیمت

مدال‌آور اسپانیایی تهدید به مرگ شد!

فران گاریگوس پس از شکست ریوجو ناگایاما در مرحله یک چهارم نهایی جودو المپیک، پیام‌های تهدیدآمیزی از سوی ژاپنی‌ها دریافت کرد.

مدال‌آور اسپانیایی تهدید به مرگ شد!

به گزارش "ورزش سه"، برنز فران گاریگوس اولین شادی برای اسپانیایی‌ها در پاریس 2024 بود، اما یک قسمت متاثرکننده نیز برای این مدال‌آور اهل مادرید داشت. گاریگوس با غلبه بر ریوجو ناگایاما در مرحله یک چهارم نهایی، به نیمه نهایی رفت و در نهایت به برنز رسید اما پیروزی او بر جودکار ژاپنی جنجالی بود و او از سوی ژاپنی‌ها تهدید شده است. این را کوین روئیز، مربی او، فاش کرد.

بعد از پیروزی گاریگوس ژاپنی‌ها به صفحات اجتماعی او یورش بردند و برای او پیام‌های تهدید به مرگ نوشتند. پیام‌هایی ناخوشایند مثل اینکه حق نداری پایت را در ژاپن بگذاری یا برای مسابقه به ژاپن بیایی، حکم مرگ خودت را امضا کرده‌ای.

2059419

مربی گاریگوس در این رابطه گفت: «من نمی‌فهمم چرا این همه تهدید؟ فران کار خود را انجام داده است. نمی‌دانم آنها به چه چیزی اعتراض می‌کنند. آنها گفتند، به ژاپن بیایی، از تو استقبال خوبی نخواهد شد. این مایه شرمساری است و حق با آنها نیست.»

جنجال بر سر چه بود؟
آیین‌نامه می‌گوید وقتی جودوکار در یک فعل و انفعال هوشیاری خود را از دست بدهد، خود به خود بازنده شده است. گویا بعد از بیهوش شدن جودوکار ژاپنی گاریگوس به کار ادامه داده و این در واقع به‌خاطر این بود که داور مبارزه را قطع نکرده بود. ژاپنی‌ها معتقدند گاریگوس با علم به وضعیت ناگایاما به کار ادامه داده و این یک حرکت غیروزشی بوده است. او انگار قصد داشته جودوکار ژاپنی را بکشد.

دیدگاه‌ها