کد خبر : 2057937 | 07 مرداد 1403 ساعت 07:18 | 65.9K بازدید | 10 دیدگاه

فوق‌ستاره ژیمناستیک جهان حرکت جدیدی ابداع کرد!

سیمون بایلز، سوپر استار ژیمناستیک جهان، در آستانه خلق تاریخ جدیدی در المپیک پاریس است.

فوق‌ستاره ژیمناستیک جهان حرکت جدیدی ابداع کرد!

به گزارش "ورزش سه"، این قهرمان چهار دوره المپیک در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرده، حرکتی خارق‌العاده را به نمایش گذاشته است. او در این حرکت، یک چرخش کامل به جلو روی میله پایین انجام می‌دهد و سپس یک چرخش و نیم را در حالت ایستاده روی دست اجرا می‌کند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG)، این حرکت توسعه‌یافته‌ی به نام ویلهلم ویلر، ژیمناست کانادایی است. این حرکت می‌تواند انقلابی در ژیمناستیک ایجاد کند.

بایلز پیش از این نیز در مسابقات جهانی آنتورپ در اکتبر 2023 با معرفی حرکت جدیدی در پرش خرک، سروصدای زیادی به پا کرد. این حرکت که یورچنکو به همراه دو چرخش عقب بود، به عنوان «بایلز 2» در دستورالعمل‌های داوری گنجانده شد. این سخت‌ترین پرش خرک زنان با امتیاز 6.4، پنجمین حرکت بود که به نام او ثبت شد.

2059324

تنها یک ژیمناست در طول دوران حرفه‌ای خود حرکات بیشتری را به نام خود ثبت کرده است: نلی کیم. این ژیمناست روس در طول دوران حرفه‌ای خود هفت حرکت را ابداع کرد. او با پنج مدال طلا و یک مدال نقره در المپیک مونترال 1976 و مسکو 1980، یک اسطوره در ژیمناستیک است.

ژیمناست‌های دیگر نیز به دنبال نمایش حرکات جدید هستند. لیکه وِوِرس و نائومی ویسر، ژیمناست‌های هلندی، یک چرخش سه‌گانه با پای افقی را اعلام کرده‌اند. ربکا آندراده، قهرمان المپیک پرش خرک از برزیل، یک یورچنکو با سه چرخش را برای دستگاه تخصصی خود ثبت کرده است.

ستاره سیمون بایلز در المپیک ریو 2016 درخشید. او در آن مسابقات چهار مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرد. سپس در توکیو 2021 با مشکلات روحی دست و پنجه نرم کرد. با این حال، او در رقابت تیمی نقره و در رقابت انفرادی برنز گرفت.

حالا او می‌خواهد با خلق رکورد جهانی جدید، به دنبال کسب طلای بعدی باشد.

دیدگاه‌ها