کد خبر : 2057781 | 06 مرداد 1403 ساعت 15:03 | 7.5K بازدید | 7 دیدگاه

مقررات AFC هر سال سخت‌تر می‌شود

نبی: استادیوم تختی شرایط برگزاری مسابقات لیگ را دارد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد وضعیت ورزشگاه تیم‌های لیگ برتری صحبت کرد.

نبی: استادیوم تختی شرایط برگزاری مسابقات لیگ را دارد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره جلسات استانداردسازی ورزشگاه‌ها صحبت کرد. جلسه‌ای که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد با جدیت تمام، مشکلاتی استادیوم‌ها را برطرف کند تا مسابقات لیگ برتر با کیفیت بهتری دنبال شود و همچنین الزامات و نکات مدنظر AFC در ساختار ورزشگاه‌‎ها پیاده شود. نبی در این گفتگو درباره برگزاری این جلسات و همچنین دغدغه مندی فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع گفت: با 12 باشگاه ما در این یک هفته جلسه داشتیم و از 7 تا 11 جلسات طول می‌کشید. در واقع این 12 باشگاه در استادیوم محل برگزاری خود نواقصی دارند و برای مثال یکی از ورزشگاه‌ها، داخلش نور کافی نداشت و بیرونش هم بسیار ضعیف بود. با توجه به نکات مطرح شده و ارزیابی بخش میدانی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مشکلاتشان را اعلام کردیم و دو هفته فرصت دادیم تا این‌ها را برطرف کنیم.

او ادامه داد: با 4 تیم از جمله پرسپولیس و استقلال که درگیر مسابقات لیگ برتر و لیگ نخبگان هستند، دوشنبه این هفته جلسه برگزار خواهیم کرد و باید ببینیم موضوعاتی که مطرح می‌شود، با توجه به اهمیت ورزشگاه آزادی، نگاه مدیران این دو باشگاه چگونه است و ان‌شاءالله آقای تاج و دوستان برای این موضوع تعیین و تکلیف خواهند کرد.

نبی همچنین با اشاره به موضع فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما سخت‌تر گرفتیم تا اگر سال آینده تیم‌های لیگ برتری، لاینسنس ملی نگرفتند، از لیگ خارج شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا ذهنیتی دارد که ما باید سخت‌گیری‌های آنها را پیاده کنیم. ما از سال 2012، جلسات الزامات AFC را داشتیم اما هر سال دارد سخت‌تر می‌شود. استانداردها تغییر کرده و قوی‌تر شده؛ در همین فصل حد نور ورزشگاه را به ما 1600 لوکس اعلام کردند و بعید نیست در سال آینده به ما بگویند 2000 و بحث ما این است که باشگاه‌ها، این حد را پیش‌بینی کنند تا متحمل هزینه دوباره نشوند.

وی افزود: گیت‌ها، محیط داخلی و بیرونی، پارکینگ‌ها و بخش محل ورود تیم‌ها و تماشاگران باید اصلاح شود. شماره گزاری صندلی‌ها دیگر موضوعی است که ابتدای کار یک باشگاه لیگ برتری است و بخشی هم در گروی فرهنگ سازی مردم است. مدیران باشگاهی ما بسیار در این موارد خوب عمل کردند و در جلسات با آنها، استانداری و مدیر کل ورزش استان حضور داشتند تا با تمام نمایندگان درباره مصوبات صحبت کرد و هر کدام را به بخش‌های ذی نفع ارسال کنیم. با کمک‌هایی که صورت می‌گیرد باید اعتباری که در بخش عمرانی هزینه می‌شود با کمک استانداری باشد و باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال به عنوان تسهیل‌گر کمک کنند و راهنمایی دهیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باید تماشاگران دسترسی راحت داشته باشند. سرویس رسانی‌ راحت، دسترسی به خدمات مناسب‌تر و دیگر مسائل باید در تمامی استادیوم‌ها باشد تا تیم‌ها به روز شوند و ان‌شاءالله این اتفاق هر سال پیاده شود.

او در مورد شرایط برگزاری بازی سرخابی‌ها در ورزشگاه تختی توضیح داد: ما در آخرین جلسه خودمان که 2 هفته داشتیم، آقای جوادی مدیر کل تربیت بدنی استان تهران هزینه‌هایی برای بروزرسانی این ورزشگاه انجام دادند و می‌شود گفت بیش از 90 درصد مشکلات تختی برطرف شده و شرایط حداقلی برای برگزاری بازی در لیگ را دارد اما اینکه کنفدراسیون آسیا بخواهد برای انجام بازی‌های آسیایی هم مجوز دهد، باید نمایندگان ما تایید کنند. تاکید می‌کنم پلن اول ما برای بازی‌های آسیایی هم ورزشگاه آزادی خواهد بود و در واقع استادیوم تختی اکنون پتانسیل برگزاری بازی لیگ برتری را دارد که به ما در بحث تیم‌داری بسیار کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها