کد خبر : 2057732 | 06 مرداد 1403 ساعت 13:00 | 10.4K بازدید | 9 دیدگاه

شکایت جدی از چند باشگاه و بازیکن؛

اختصاصی: همه ابهامات درباره ملوان و سربازهایش

ملوان پس از یک فصل موفق با مهدی تارتار و آرش فهمیده به دنبال یک ماجراجویی جدید در فصل پیش رو با سعید دقیقی و رامبد رشیدی است.

اختصاصی: همه ابهامات درباره ملوان و سربازهایش

به گزارش "ورزش‌ سه"، درحالی‌که تا کنون روابط عمومی باشگاه ملوان خبری درباره نقل و انتقالات بازیکنان به شکل رسمی منتشر نکرده و به نظر می‌رسد سیاست این باشگاه حرکت در سکوت خبری و دوری از هیاهو بوده است؛ خبرنگار ورزش سه به بهانه برپایی اردوی آماده‌سازی این تیم در تهران، گفتگوی اختصاصی با رامبد رشیدی سرپرست مدیرعاملی باشگاه ملوان به انجام رسانده است:

*لطفا در خصوص بازیکنان جذب‌شده و بازیکنانی که از ملوان جدا شده‌اند، توضیحاتی بفرمایید.
پس از مذاکره و توافق با جناب آقای دقیقی، سیاست نقل و انتقال بازیکنان ما در این فصل بر مبنای نظر ایشان شکل گرفت و از آنجا که با توجه به قانون مصوب سال گذشته درخصوص تمدید قرارداد بازیکنان، اسکلت اصلی تیم دست نخورده باقی می‌ماند و از طرفی با حجم زیاد تقاضا از طرف بازیکنانی که تمایل به گذراندن خدمت خود در ملوان را داشتند مواجه بودیم، با نظر سرمربی و بر حسب سهمیه اعلامی به جذب این نفرات پرداختیم. البته در دو پست کماکان نیاز به جذب بازیکن داریم که در روزهای آینده نسبت به مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر سرمربی اقدام خواهیم کرد. درباره بازیکنان جدا شده؛ آقایان عیدی و سلیمانی که هر دو از بازیکنان خوب فصل گذشته ما بودند با اتمام دوره خدمت از ما جدا شدند که برای هر دو نفر آنان آرزوی موفقیت در تیم‌های جدیدشان داریم. اما سه نفر از بازیکنان ما به نام‌های پویا پورعلی، مهران احمدی و پدرام قاضی‌پور بدون رضایتنامه و توافق با باشگاه از ما جدا شده‌اند که با توجه به اعلام نیاز سرمربی به آنان، تیم حقوقی ما پیگیر شکایت از بازیکنان و باشگاه‌هایی که با آنها قرارداد بسته‌اند است.

2058898

*امسال شاهد تعدد جدایی بازیکنان تیم‌های مختلف از باشگاه‌هایشان به این شکل هستیم. اشکال کار در کجاست؟
ببینید فصل گذشته سازمان لیگ در دستورالعمل ناظر بر قراردادها بندی با عنوان تمدید یکطرفه قرار داد و همه باشگاه‌ها را ملزم به درج این بند در قرارداد همه بازیکنان نمود. فارغ از بحث محتوایی این قانون که اهالی فن باید در مورد آن بحث کنند، باشگاه‌ها می‌توانستند قرارداد بازیکنان شان برای فصل آینده را با ۲۵ درصد افزایش به شرط ابلاغ به بازیکن تمدید نمایند. از همان ابتدا شکل این ابلاغ مورد اختلاف بود زیرا بازیکنان از امضای برگه کاغذی ابلاغ استنکاف می‌کردند و بعدها ابلاغ انجام شده در پیامرسان را به دلایل مختلف انکار کردند. برای مثال در تیم ما که در یک روز و یک مکان، این ابلاغیه توسط سرپرست تیم در اختیار هشت نفر از بازیکنان قرار گرفت، تعدادی از آنان مانند احمدی و قاضی‌پور به کل منکر دریافت برگه هستند، اما بازیکن مصدومی هم در همان جمع داریم که شدیدا تاکید دارد برگه را دریافت کرده و در این فصل هم بازیکن ملوان هست. چند نفری هم با وجود نارضایتی از قانون، با مذاکرات انجام شده سرانجام در تمرینات حاضر شدند. اما این مشکل تنها گریبان باشگاه ما که سه هفته فاقد مدیرعامل بود را نگرفته است. به عنوان نمونه در جلسه‌ای که خدمت سایر دوستان و مدیران بودیم، مدیرعامل محترم باشگاه ذوب آهن نیز نسبت به انعقاد قرارداد باشگاه ثالث با بازیکن تحت قرارداد ذوب آهن شاکی بودند (اما جالب اینجاست که اخیرا با یکی از بازیکنان تحت قرارداد ما به نام پدرام قاضی‌پور که دارای همین شرایط است، قرارداد امضا کردند!). به نظر من اینجا دیگر اشکال از خود قانون است. قانون خوب باید صریح و غیر قابل تفسیر باشد. اما در این شرایط، باشگاه هایی مثل ما که توان مالی کمتری دارند متضرر می‌شوند. ما برنامه‌ریزی‌مان را بر مبنای حفظ اسکلت تیم فصل پیش گذاشته بودیم و طبیعتا از دست دادن حتی یک بازیکن به این شکل ، به ما آسیب خواهد زد. بنابراین از فدراسیون و سازمان لیگ انتظار داریم محکم و قاطع پای قانون مصوب خودشان بایستند و متخلفین را با جرایم و محرومیت‌های سنگین مواجه کنند. ضمن اینکه نباید از نقش برخی افراد که منافعشان در تحریک بازیکنان به انکار حقیقت است، گذشت. به هر حال در هر صنفی ممکن است شاهد چنین بی‌اخلاقی‌هایی باشیم و ما از طریق تیم حقوقی باشگاه، پیگیر شکایت از این افراد به کمیته اخلاق هستیم.

*قضیه جدا شدن پویا پورعلی چطور؟
قضیه پورعلی کمی متفاوت است. پورعلی بازیکن بااخلاقی است که با تحریک و مشورت نادرست یکی از همین افراد، قراردادش با باشگاه ملوان را بصورت یکطرفه فسخ کرده و با تیم دیگری تمرین می‌کند. من با مسئولان آن تیم صحبت کرده و تذکر دادم که فسخ این بازیکن با ملوان غیرموجه است و در صورت ثبت قرارداد با ایشان، از بازیکن و باشگاه شکایت خواهیم کرد.

2058899

*به بازیکنان سرباز برسیم. به نظر می‌رسد بازیکنان سرباز خوبی جذب کرده‌اید.
همین‌طور است. از فصل گذشته که مشخص شد معافیت سنی بازیکنان برای خدمت سربازی برداشته می‌شود، باشگاه ملوان به عنوان تنها باشگاه لیگ برتری که می‌تواند شرایط ادامه فعالیت حرفه‌ای و حفظ آمادگی بازیکنان فوتبال را فراهم کند مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفت و تقاضاهای بسیاری در این خصوص داشتیم. به هر حال بازیکنان نامداری در فوتبال ایران داریم که با پایان ۲۸ سالگی ملزم به گذراندن خدمت سربازی هستند. همچنین بازیکنان جوان و آینده‌دار زیادی هستند که در فکر لژیونر شدن هستند و ترجیح می‌دهند هرچه زودتر با گرفتن پایان خدمت، فوتبال خود را در خارج از کشور ادامه دهند. البته ذکر این نکته ضروری است که تقسیم سربازان وظیفه و محل خدمت شان در حیطه اختیار باشگاه ملوان نیست و چه بسا بازیکنی تمایل به حضور در ملوان برای گذراندن خدمت داشته باشد، اما در نیرو و منطقه دیگری تقسیم شود. از طرفی باشگاه ملوان نیز دچار محدودیت در جذب بازیکن (سهمیه لیگ برتر - سرباز) است. لذا تلاش کردیم با توجه به نیاز تیم و نظر سرمربی نسبت به جذب بازیکنان معرفی شده از سوی ستاد کل اقدام کنیم که جا دارد از تلاش همه عزیزانمان در نیروی دریایی، تربیت بدنی ارتش و همچنین ستاد کل تشکر و قدردانی کنم.

*شرایط مالی باشگاه چطور است؟ گفته می‌شود که ملوان هنوز با بازیکنان فصل گذشته خود تسویه نکرده است.
درصد پرداختی فصل گذشته ما به بازیکنان در حدود سایر باشگاه‌هاست. هرچند که شنیده‌ام تعدادی از باشگاه‌ها هم تقریبا تسویه کرده‌اند. با این وجود مشکلات مالی در باشگاه ملوان که به شکل خصوصی اداره می‌شود موضوع جدیدی نیست و به لطف خدا و تلاش مسئولین امر امیدواریم با تزریق به‌موقع منابع مالی، در ادامه روند خوب چند فصل اخیر، نتایج بهتری را برای هوادارانمان رقم بزنیم.

دیدگاه‌ها