کد خبر : 2057475 | 05 مرداد 1403 ساعت 02:46 | 60.8K بازدید | 45 دیدگاه

بازگشت سردار به قاره آسیا پس از ۱۲ سال

جمبوجت فوتبال ایران در دبی فرود آمد!

سردار آزمون در آستانه انتقال به لیگ امارات قرار گرفته است.

جمبوجت فوتبال ایران در دبی فرود آمد!

به گزارش "ورزش سه"، به عنوان یک چهره جوان راهی فوتبال اروپا شد و دوران حرفه‌ای خود موفق شد در روسیه به تمام افتخارات ممکن دست پیدا کند و سردار آزمون از نظر آمار و ارقام فردی هم یک چهره ممتاز در لیگ روسیه بود. با این حال سردار در ادامه روزهای اقامتش در اروپا، در بایر لورکوزن و رم نیز حضور داشت اما مصدومیت هایش عاملی بود تا سردار آن درخششی که در روسیه داشت و خودش از خودش را انتظار داشت نتوانست به عرصه نمایش بگذارد.

سردار اکنون در آستانه انتقال به شباب‌الاهلی امارات قرار گرفته تا یک لژیونر جدید در لیگ این کشور داشته باشیم و مهاجم ۲۹ ساله فوتبال ایران خودش را برای یک چالش متفاوت آماده کند.

آزمون در پیراهن تیم ملی ایران مقابل تیم‌های آسیایی درخشش پرفروغی داشته و اگر چه در آسیا بازی نکرده اما کیفیت بالای او عاملی بوده که مقابل کشورهای این قاره بسیار درخشان ظاهر شود و حتی حضور در یک لیگ آسیایی موجب می‌شود این احتمال را به وجود آورد که در لیگ امارات و در لیگ نخبگان آسیا با یک شباب‌الاهلی متفاوت روبرو هستیم.

البته این تیم اماراتی برای اینکه حضورش در آسیا قطعی شود باید در پلی آف آسیا ابتدا برابر سپاهان ایران صف‌آرایی کند که این موضوع در نوع خودش یک اتفاق خاص محسوب می‌شود و شاید نماینده اماراتی با گل‌های مهاجم ایرانی‌اش از سد سپاهان گذر کند!

کشور‌های حوزه حاشیه خلیج فارس در طی ده سال اخیر هزینه زیادی برای جذب بازیکنان باکیفیت کرده‌اند و شباب‌الاهلی با انتخاب سردار آزمون قطعا تصمیم بسیار خوبی گرفته که این موضوع می‌تواند تیم از قبل مسلح فوتبال امارات را تبدیل به یک غول بزرگ برای رقابت با الهلال و النصر کند.

سردار در مهر ماه سال ۱۳۹۱، در روز‌هایی که یک جوان ۱۷ ساله بود از سپاهان به روبین کازان رفت تا شاگرد روبین کازان شود و از آن مهمتر، چهره جوانی که تبدیل به استعداد ویژه تیم امید ایران شده بود، رویاهای شیرینی در سر می‌پروراند. او در روسیه با پیراهن روبین کازان روزهای متفاوتی داشت اما آنقدر درخشان بود که به روستوف اضافه شد. 

2058403
سردار آزمون در تیم روبین کازان - فصل ۲۰۱۳/۱۴

روستوف که نماینده فوتبال روسیه در لیگ قهرمانان اروپا بود با استفاده از لژیونر ایرانی تیمش مقابل بایرن مونیخ، آژاکس و اتلتیکو مادرید قداعلم کرد و عملکرد منحصر به فرد سردار، علتی بود تا برخی از تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا از جمله لیورپول و آرسنال عملکردش را زیرنظر بگیرند.

2058404
سردار آزمون پس از باز کردن دروازه بایرن مونیخ یا پیراهن روستوف - فصل ۲۰۱۶/۱۷

در سال ۲۰۱۸ و پیش از جام جهانی روسیه، زنیت سن پترزبورگ برای جذب او اقدام کرد و فرایند انتقال او یک سال طول کشید؛ سردار حالا مهاجم اصلی پرافتخارترین تیم روسیه بود. تیمی که همیشه در نوک پیکان خط حمله خود نیاز به یک قاتل بی‌رحم داشت و سردار آزمون بهترین گزینه ممکن برای آنها بود!

زنیت برای درخشش در اروپا به سردار نیاز داشت و سردار برای درو کردن افتخارات تیمی و فردی به زنیت؛ بازیکن جوانی که عضوی ثابت در ترکیب منتخب فصل و هر هفته روسیه بود، روز به روز در گلزنی متخصص‌تر می‌شد و زنیت از داشتن آقای گل روسیه بسیار مسرور بود.

2058411
بوسه سردار آزمون به جایزه بهترین بازیکن سال روسیه در سال ۲۰۲۱

در شروع سال ۲۰۲۲، سردار آزمون نسبت به تمدید قرارداد با زنیت تصمیمی نگرفته بود و از طرفی انتظار می‌رفت پس از ۶ سال اقامت در روسیه به یک لیگ بزرگ‌تر برود. انتخاب سردار، آلمان بود؛ جایی که پیش از او بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هم در آنجا حضور داشتند و پوشیدن پیراهن لورکوزن او را در یک چالش خاص قرار می‌داد. 

2058413
صحبت دو نفره سردار آزمون و ژابی آلونسو در جریان تمرینات پیش فصل لورکوزن

تعداد بازی‌های سردار برای لورکوزن در پست تخصصی‌اش به انگشتان ۲ دست هم نمی‌رسد و اگر چه با گلزنی خود در پست‌های غیر تخصصی توانایی‌اش را نشان می‌داد اما به نظر می‌رسید جرارد سئوانه و ژابی آلونسو نمی‌توانند از او به صورت مطلوب بهره ببرند و اینجا بود که باشگاه لورکوزن سردار را در آستانه یک انتقال جدید قرار داد. سردار مسافر پایتخت ایتالیا شد و به صورت قرضی شاگرد ژوزه مورینیو در ااس رم شد. ژوزه درباره او ذهنیت عجیبی داشت. سردار سعی می‌کرد به عنوان یک بازیکن تعویضی تمام توان خودش را برای رم بگذارد و در این زمینه چند مرتبه ناجی جالوروسی شد ولی آقای خاص برای بازی دادن به او نظرش تغییر پیدا نمی‌کرد تا برکنار شد و دنیله دروسی همان چهره‌ای بود که سردار انتظارش را داشت.

2058414
خوشحالی سردار آزمون پس از گلزنی برای رم

دروسی علی‌رغم غیبت سردار آزمون در اردو‌های اولیه تیمش به دلیل حضور در جام‌ملت‌های آسیا، از او استقبال گرمی انجام داد و سردار آزمون هم با گلزنی و پاس گل‌های خود نشان داد می‌توانست از ابتدای فصل به نماینده فوتبال ایتالیا کمک بیشتری کند اما دیگر فرصت زیادی باقی نمانده بود.

رمی‌ها برای حفظ او بی‌علاقه نبودند اما باشگاه لورکوزن برای خروج او شرایط عجیبی داشتند و چنین شرایطی هیچ باشگاهی را برای جذب آزمون مجاب نمی‌کرد.

حالا سردار که فوتبالش را از سپاهان شروع کرد ولی هیچوقت مقابل تیم های آسیایی و علی‌الخصوص ایرانی بازی نکرده بود، اکنون در اولین تجربه آسیایی خود باید به مصاف سپاهان برود. این یک قصه جدید برای مهاجم ترکمن فوتبال ایران است. هواپیما او در شهر دبی فرود آمده و او هم تیمی سعید عزت‌الهی خواهد شد؛ بازیکنی که روسیه یک فصل در روستوف دوشادوش هم می‌درخشیدند، اتفاقی که می‌تواند این فصل برای این دو بازیکن محبوب فوتبال ایران تکرار شود.

دیدگاه‌ها