کد خبر : 2057467 | 05 مرداد 1403 ساعت 02:19 | 72.3K بازدید | 104 دیدگاه

از این بازیکنان فوتبال باید بترسید

ترسناک‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ

بازیکنان زیادی بودند که حضورشان در زمین موجب دلهره تیم حریف می‌شد.

ترسناک‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال به عنوان محبوب‌ترین ورزش شناخته می‌شود اما ورزشی که در عین حال دارای بیشترین چهره‌های مناقشه‌برانگیز و چالشی هستند که برخی از آن‌ها علاوه بر موفق بودن، چهره‌ای خشن دارند. اکنون نگاهی داریم به بازیکنانی که در تکل‌های وحشتناک و کارت زرد گرفتن سرآمد بودند:

اسکات براون 
هافبک متولد دانفرملین، تمام دوران حرفه‌ای خود را در کشورش گذراند و او در هیبرنیان، سلتیک و آبردین بازی کرد که در مجموع 23 عنوان قهرمانی را به دست آورد. او طی مصاحبه‌ای در بی بی سی اعتراف کرد که برای ترساندن مردم، سر خود را تراشیده است!

2058378

وینی جونز
بازیکن سابق فوتبال و بازیگر فعلی سینمای انگلیس که در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کرد و به دلیل سبک بازی تهاجمی و ترسناک، گاهی اوقات بسیار خشن بود. می‌توان با قطعیت گفت پل گاسکویین با تمام دیوانگی‌اش از او می‌ترسید!

2058383

یاپ استام 
یاپ استام مدافع هلندی یکی از خشن‌ترین مدافعان جهان فوتبال که در دو دهه گذشته یکی از بهترین‌های فوتبال اروپا بود که به هیچ بازیکنی اجازه گذر از خط دفاعی تیمش نمی‌داد اما در صورت چنین اتفاقی، با تکل بلندش می‌توانست بازیکن حریف را برای مدت زیادی خانه نشین کند.

2058387

روی کین 
هافبک ایرلندی منچستریونایتد جز رنگی که تنش می‌کرد به هیچ بازیکنی رحم نمی‌کرد و حتی با تکل عجیب خود باعث شد پای پدر هالند بشکند تا این بازیکن فوتبالش را پایان دهد. او با باشگاه منچستر موفق شد هفت بار قهرمان لیگ برتر، لیگ قهرمانان در سال 1999، 4 جام حذفی و 5 سوپرکاپ انگلیس و همچنین یک جام بین قاره‌ای شود.

2058388

جنارو گتوزو
جنارو گتوزو قطعا یکی از خشن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. اگرچه از نظر فنی یکی از بهترین هافبک‌های تدافعی دنیا بوده اما آنچه از گتوزو به خاطر مانده سبک خشن و درگیرانه این بازیکن در مسابقات فوتبال بوده است. جنارو گتوزو بارها و به دلایل مختلف از زمین مسابقه اخراج شده و حتی چندین مسابقهٔ لیگ قهرمانان را به خاطر رفتارهای خشن خود از دست داده است. معروف‌ترین درگیری او در طول دوران بازیگری نیز برخورد او با جو جردن بود. در این برخورد گتوزو در حالی که گردن جردن را گرفته بود، وی را به سمت عقب هل داد و به مشاجرهٔ لفظی با وی پرداخت که در نهایت با دخالت سایر بازیکنان درگیری به پایان رسید؛ اما جنارو ۴ بازی از همراهی تیمش در اروپا محروم گردید.

2058389

مارتین کیون
مارتین کیون پنجمین بازیکن از چهار دفاع افسانه‌ای آرسنال بود که به خاطر پرواز بر روی رود فن‌نیستلروی زمانی که یک پنالتی مهم را در اولدترافورد از دست داد، به یاد می‌آید. مدافع میانی خستگی ناپذیر، بازیکنی رو به جلو بود و حتی گاهی اوقات به عنوان هافبک دفاعی برای آرسن ونگر به میدان می‌رفت. مدافعی قاطع و فداکار که دیگر پیدا نخواهید کرد.

2058390

الیور کان
اولیور کان دروازه بان اسطوره بایرن مونیخ و آلمان که در حال حاضر بازنشته شده است.
اولیور کان متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۶۹ است و ۵۲ سال دارد. او یکی از برترین دروازه‌بان تاریخ است، او در تاریخ آلمان و بایرن یکی از محبوب‌ترین هاست او همچنین تعصب زیادی به بایرن و آلمان دارد و حتی شاید حاضرد باشد جانش را برای آلمان و بایرن بدهد!

2058391

مارکو ماتراتزی 
مارکو ماتراتزی اسطوره مدافع اینتر میلان و ایتالیا است و در حال حاضر بازنشسته شده است. مارکو متولد ۱۹ اوت ۱۹۷۳ است و ۴۸ سال دارد. او یکی از برترین مدافعان تاریخ فوتبال و اینتر و ایتالیا است او در تاریخ ایتالیا و اینتر محبوب بوده است در دوران بازیش تعصب خیلی زیادی به اینتر داشته و در دوران بازیش خشن بوده است.

2058392

تونی آدامز 
او بیش از یک دهه کاپیتان آرسنال و جوان‌ترین بازیکن بود که در تاریخ باشگاه لندنی بازوبند را بسته است. او 14 عنوان با توپچی‌ها کسب کرد، از جمله چهار عنوان لیگ برتر، سه جام حذفی و دو جام اتحادیه، و تبدیل به یکی از بهترین مدافعان میانی زمان خود شد.

2058393

نایجل دی یانگ 
میلان، منچسترسیتی و آژاکس تیم‌هایی بود که او در آن بازی کرده بود اما همیشه او را با تکل ظالمانه به سمت سینه ژابی آلونسو در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به یاد می‌آوریم.

2058394

مارک فن بومل
رابطه مارک فن بومل با داوران همیشه چندان صمیمی نبود. این بازیکن هلندی در دوران حضورش در پی اس وی، بارسلونا، بایرن مونیخ و میلان ۲۲ بار در چمپیونزلیگ کارت زرد و ۲ کارت قرمز گرفت و حتی در لحظه‌ای تصمیم به خداحافظی گرفت که کارت قرمز داور مقابل چشمانش قرار گرفت.

2058396

جاوی ناوارو
مدافع میانی اسپانیایی یکی از به یاد ماندنی‌ترین کاپیتان‌های تاریخ باشگاه سویا است. این مدافع کاپیتانی بود که تیم اندلس اولین دوران خوب خود را با او سپری کرد و یک کوپا دل ری، دو جام لیگ اروپا و یک سوپرکاپ اروپا را به دست آورد. او کاری کرده بود که بازیکنان تیم حریف چند مرتبه برای درخواست داشتند او را زندانی کنند!

2058398

دیدگاه‌ها