کد خبر : 2057408 | 04 مرداد 1403 ساعت 18:07 | 4.1K بازدید | 2 دیدگاه

چرا دنبال تاسيس فدراسيون جهانى جديد هستند؟

اعتراض به موازى كارى فدراسيون ورزش زورخانه‌اى

فدراسيون ورزش‌هاى زورخانه‌اى مدتى است تمركز خود را روى تاسيس يک فدراسیون جدید بین المللی گذاشته است.

اعتراض به موازى كارى فدراسيون ورزش زورخانه‌اى

به گزارش "ورزش سه"، مدتى است كه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با رياست مهرعلی باران چشمه قصد ايجاد يک فدراسیون جدید در سطح جهان را دارد! این‌ در حالی است که فدراسیون جهانی این رشته سال هاست با محوریت ایران تشکیل شده و اعضای زیادی را در سراسر جهان جذب کرده است.

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ظرف ماه‌های اخیر نسبت به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور برخی مسئولین خارجی و نیز برگزاری مسابقات غیر رسمی تحت عنوان بین‌المللی اقدام کرده است. این در حالی است که در سال 1380، حرکت جهانی کردن ورزش‌های زورخانه‌ای توسط محسن مهرعلیزاده، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی آغاز شد و فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با مشارکت مقامات عالی رتبه ورزشی 22 کشور جهان در مهر ماه 1383 تاسیس و آغاز به کار کرد و اکنون IZSF به عنوان فدراسیون بین‌المللی با پشت سر گذاشتن 20 سال فعالیت، توانسته 85 کشور عضو داشته باشد و هر ساله مسابقات بین المللی قاره‌ای و جهانی مختلفی را با اعضای خودش برگزار کند.

در همین رابطه با علیرضا غلامی، رئیس کمیسیون مربیان فدراسیون جهانی، در مورد علت موازی کاری فدراسیون داخلی صحبت کردیم. او در این باره گفت: "مسابقات بین‌المللی در سایر کشورها نیز  توسط و زیر نظر و مجوز فدراسیون بین‌المللی IZSF در جریان است. سوال من از آقای باران چشمه این است که چرا همین وقت و بودجه را برای توسعه داخلی به کار نمی‌گیرند؟ شما می‌دانید که ما حدود 1000 باب زورخانه در داخل کشور داریم که بسیاری از این زورخانه‌ها هم‌اکنون یا بسته شده و یا به مرور زمان کاربری‌های ورزشی و فرهنگی خودش را از دست داده است. "

او ادامه داد: "شاید بهتر بود فدراسیون داخلی، ریال‌ها و دلارهایی را که صرف سفرهای خارجی و یا پرداخت پول هواپیما ، هتل و سایر هزینه‌های مربوطه در مورد خارجی‌ها کرده و می‌کند که ثمری برای بقای این رشته در ایران ندارد، صرف معیشت مرشدان و پیشکسوتانی می‌کرد که به واسطه شرایط سخت اقتصادی توان اداره زندگی خود را ندارند. این دلارها و ریال‌ها می‌توانست به صورت کمک هزینه به زورخانه‌های شخصی تعلق بگیرد که تا مرز تعطیلی پیش رفته‌اند. بودجه فدراسیون باید صرف استعدادیابی  نوجوانان و جوانانی گردد که آینده ساز این ورزش هستند."

دیدگاه‌ها