کد خبر : 2057337 | 04 مرداد 1403 ساعت 12:46 | 9.3K بازدید | 9 دیدگاه

از هتل و محل اقامت تا کرایه تاکسی و غذا

قیمت‌ها در پاریس سر به فلک می‌کشد!

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های شهر پاریس فرانسه با روندی صعودی روبرو شود.

قیمت‌ها در پاریس سر به فلک می‌کشد!

به گزارش "ورزش سه"، مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا در پایتخت فرانسه آغاز می‌شود و به لطف تعداد تماشاگران منتظر برای دریافت بلیت، به نظر می‌رسد این المپیک رکورد آفرین باشد.

کمیته سازماندهی مسابقات المپیک پاریس 2024، 10 میلیون بلیت را تا کنون به فروش رسانده که دو میلیون بیشتر از توکیو 2020 یا ریو 2016 است و البته لازم به ذکر است این میزان بلیت در مدت یک سال و نیم اخیر به فروش رسیده؛ یکی از کلیدهای موفقیت در گیشه، حمایت قوی مردم محلی است، زیرا 64 درصد از بلیت‌ها به مردم فرانسه فروخته شده است!

طبق اعلام دفتر گردشگری پاریس، در مجموع انتظار می‌رود تا 15 میلیون نفر برای بازدید از بازی‌های المپیک و پارالمپیک شرکت کنند‌، که این عدد مستلزم استقرار روزانه حدود 40000 افسر امنیتی و بیش از 45000 داوطلب است. اسپانیا یکی از چهار کشوری خواهد بود که بیشترین طرفداران را به این رویداد می‌رساند و به طور میانگین هر فرد در پاریس ۴۵۰۰ یورو هزینه خواهد داشت.

اکنون قیمت بلیت مسابقات بسته به رشته و دور یا مرحله مسابقه متفاوت است. به این ترتیب می‌توان با پرداخت ۲۴ یورو به تماشای رویدادهای دوچرخه‌سواری، قایقرانی، دوچرخه‌سواری کوهستان یا پیاده‌روی رفت و همچنین که قیمت هر بلیت برای مسابقات دو و میدانی، شنا یا مسابقات بسکتبال به ۹۸۰ یورو می‌رسد!

در اصل یک سوم از رویدادهای برنامه المپیک کمتر از 50 یورو قیمت دارند و فقط موج‌سواری است که به صورت رایگان برگزار می‌شود.

علاوه بر بلیت، طبق گزارش نیویورک تایمز، میانگین هزینه یک اتاق هتل در پاریس در طول بازی‌ها نزدیک به 400 یورو در هر شب است و در هتل‌هایی که به محل برگزاری مسابقات نزدیک است، این عدد از ۵۰۰ یورو نیز می‌گذرد.

همچنین در این مدت قیمت بلیط رفت و آمد در شهر پاریس به واسطه وسایل نقلیه عمومی دو برابر شده و از ۲.۵ یورو به ۴ یورو رسیده است.
البته یکی از امکانات ویژه‌ای که کمیته ملی المپیک برای گردشگران تمهید دیده است، این است که آنها می‌توانند با استفاده از برگه ویزای خود و پرداخت تنها ۵ یورو، به صورت هفتگی از دوچرخه‌های شهرداری پاریس استفاده کنند.

البته طبق پیش‌بینی بسیاری از اقتصاددان‌های فرانسوی، انتظار می‌رود به زودی قیمت برخی از امکانات رفاهی و همچنین هزینه تغذیه با روندی تصاعدی همراه باشد.

دیدگاه‌ها