کد خبر : 2057330 | 04 مرداد 1403 ساعت 12:03 | 36K بازدید | 55 دیدگاه

عربستان و عراق به دنبال طلسم‌شکنی در پاریس ۲۰۲۴

68 کشوری که در المپیک مدال نگرفته‌اند

در تاریخ المپیک ۶۸ کشور تا کنون هیچ مدالی دریافت نکرده‌اند و ۳۵ کشور از رسیدن به مدال طلا باز مانده‌اند.

68 کشوری که در المپیک مدال نگرفته‌اند

به گزارش "ورزش سه"، پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس برای سومین بار در تاریخ پس از سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ میزبان مسابقات المپیک تابستانی خواهد بود. 

این بازی‌ها به دلیل ورود رشته‌های جدید و همچنین تمرکز مجدد بر پایداری و نوآوری‌های تکنولوژیکی بسیار خاص است و علاوه بر این، انتظار می‌رود بیش از 10000 ورزشکار از 206 کشور جهان در 329 رویداد در 32 رشته ورزشی مختلف شرکت کنند. المپیک پاریس در این دوره، می‌تواند یکی از خاص‌ترین دوره‌های برگزاری باشد اما یکی از نکات مهم در این دوره از مسابقات، این است که در تاریخ بلند و بالای مسابقات المپیک ۶۸ کشور تاکنون هیچ مدالی دریافت نکرده‌اند و اکنون فرصتی است تا آنها را مرور کنیم.

آلبانی، آندورا، بوسنی و هرزگوین، لیختن اشتاین، مالت و موناکو از جمله کشورهای اروپایی تاریخ المپیک هستند که به مدال این مسابقات نرسیده‌اند. در آمریکا، بولیوی تنها کشور آمریکای جنوبی بدون مدال است و همچنین المپین‌های آنتیگوا و باربودا، آروبا، جزایر ویرجین بریتانیا، دومینیکا، السالوادور، گرنادین ها، هندوراس، سنت کیتس و نویس، نیکاراگوئه، سنت لوسیا، سنت وینسنت، جزایر کیمن و بلیز از قاره آمریکای شمالی هستند که در رسیدن به مدال برنز المپیک هم ناکام بوده‌اند.

پس از این دو قاره باید اذعان داشت که آسیا و آفریقا کشورهای زیادی را دارند که دستیابی به مدال المپیک برایشان بسیار سخت بوده؛ در پهناورترین قاره جغرافیای جهان، کشورهایی مانند بنگلادش، برمه، بوتان، برونئی، کامبوج، لائوس، مالدیو، نپال، عمان، فلسطین، تیمور شرقی و یمن به دنبال اولین مدال خود هستند. و همچنین از جمله کشورهایی مانند آنگولا، بنین، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، کنگو، گینه استوایی، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، لسوتو، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، رواندا، سائوتومه و پرنسیپ، سیشل، سیرالئون، سومالی، سودان جنوبی و سوازیلند نمایندگان آفریقا در این لیست هستند.

پاریس 2024 همچنین می‌تواند فرصتی باشد که در آن 35 کشور برای نخستین بار فارغ از رنگ های نقره‌ای و برنز، مدال طلایی را لمس کنند؛ در واقع مالزی، نامیبیا، مولداوی، ایسلند، لبنان، سریلانکا، تانزانیا، غنا، قرقیزستان، عربستان سعودی، هائیتی، نیجریه، زامبیا، بوتسوانا، قبرس، گابن، گواتمالا، مونته نگرو، پاراگوئه، ساموآ، سنگال، سودان، تونگا، جزایر ویرجین، افغانستان، کویت، باربادوس، جیبوتی، اریتره، گویان، عراق، موریس، موناکو، مقدونیه شمالی و توگو کشورهایی هستند که هیچوقت در تاریخشان طلایی نشده‌اند و پاریس اکنون در دسترس‌ترین فرصت آنهاست.

دیدگاه‌ها