کد خبر : 2057291 | 04 مرداد 1403 ساعت 01:55 | 97.2K بازدید | 46 دیدگاه

امباپه بعدی در راه: حواس‌تان به این بازیکن باشد!

جورج ایلنیکنا، استعداد ۱۷ ساله که می‌تواند تبدیل به «امباپه بعدی» شود، راهی موناکو خواهد شد.

امباپه بعدی در راه: حواس‌تان به این بازیکن باشد!

به گزارش "ورزش سه"، جورج ایلنیکنا، مهاجم ۱۷ ساله، به زودی از رویال آنتورپ به موناکو منتقل خواهد شد. طبق گزارش فابریتزیو رومانو، این انتقال با مبلغ ۲۰ میلیون یورو انجام می‌شود و قرار است این هفته تست‌های پزشکی انجام شود. ایلنیکنا که تابستان گذشته با مبلغ ۶ میلیون یورو از آمیان به آنتورپ پیوسته بود، در اولین فصل خود در لیگ بلژیک توانست با عملکردی چشمگیر توجه‌ها را به خود جلب کند. او در ۲۸ بازی لیگ، ۸ گل و یک پاس گل به ثبت رساند.

2058022

بزرگترین لحظه او در سپتامبر ۲۰۲۳ رخ داد، زمانی که در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا به میدان رفت. با ۱۷ سال و یک ماه و سه روز، او به سومین بازیکن جوان فرانسوی در تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. در بازی برگشت مقابل بارسلونا، او گل پیروزی ۳-۲ را به ثمر رساند و به جوان‌ترین گلزن فرانسوی در تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد.

ایلنیکنا از ارلینگ هالند به عنوان الگوی خود یاد می‌کند و می‌گوید: «او الگوی من در این پست است. او همیشه به دنبال گلزنی است و جای‌گیری بسیار خوبی دارد.» 

او همچنین به نقاط قوت خود اشاره کرد و گفت: «قدرت بدنی، توانایی گلزنی، عزم و اراده برای گلزنی در هر بازی و ذهنیت من از نقاط قوتم هستند. اما هنوز در ابتدای راه هستم و باید بازی هوایی و استفاده از پای ضعیف‌ترم را بهبود بخشم.»

بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال او را «امباپه بعدی» می‌دانند و معتقدند که مسیر ایلنیکنا به یکی از تیم‌های برتر اروپا منتهی خواهد شد. نکته قابل توجه این است که او نیز مانند کیلیان امباپه در اولین گام بزرگ خود در فوتبال اروپا، راهی موناکو خواهد شد.

دیدگاه‌ها