کد خبر : 2057235 | 03 مرداد 1403 ساعت 21:56 | 20K بازدید | 19 دیدگاه

رسوایی کانادا در المپیک: جاسوسی از تیم حریف با پهپاد!

بورلی پریستمن، مربی تیم زنان کانادا در المپیک ۲۰۲۴، پس از جاسوسی از تمرینات تیم ملی نیوزلند، خودش را از حضور در بازی روز پنجشنبه محروم کرد!

رسوایی کانادا در المپیک: جاسوسی از تیم حریف با پهپاد!

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی فوتبال زنان کانادا به دلیل جاسوسی از تمرینات تیم نیوزلند با استفاده از پهپاد، با حواشی زیادی روبرو شد.

پس از حواشی روز چهارشنبه، بورلی پریستمن، سرمربی کانادا، بعد از پذیرش مسئولیت این اقدام، خود را از هدایت تیم در بازی ابتدایی مقابل نیوزلند محروم کرد.

کمیته المپیک کانادا نیز پس از شکایت تیم حریف مجبور به عذرخواهی شد. پریستمن در بیانیه‌ای گفت: «من در نهایت مسئول رفتار تیم‌مان هستم. بنابراین، برای تأکید بر تعهد تیم‌مان به صداقت، تصمیم گرفتم به‌طور داوطلبانه از هدایت تیمم در بازی روز پنجشنبه کناره‌گیری کنم و در آن بازی حضور نداشته باشم. به نمایندگی از کل تیم‌مان، ابتدا و مهم‌تر از همه، می‌خواهم از بازیکنان و کارکنان تیم فوتبال نیوزلند و بازیکنان تیم کانادا عذرخواهی کنم. این اقدام نمایانگر ارزش‌هایی نیست که تیم ما به آن‌ها پایبند است.»

ماجرا از جایی شروع شد که نیوزلند گزارش داد یکی از اعضای کادر فنی کانادا با استفاده از پهپاد از اردوی تمرینی آنها جاسوسی کرده است.

2057914

این حادثه به یک رسوایی بزرگ برای کانادا تبدیل شده است. نیوزلند این اتفاق را به پلیس فرانسه گزارش داد و همچنین شکایتی به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه کرد. کانادا تأیید کرد که یکی از اعضای «غیررسمی» تیمشان توسط مقامات فرانسوی به دلیل استفاده از پهپاد بازداشت شده است.

دیدگاه‌ها