کد خبر : 2057129 | 03 مرداد 1403 ساعت 13:47 | 59.4K بازدید | 49 دیدگاه

گروه مرگ واقعی: ترسناک‌ترین در کل المپیک پاریس

از روز شنبه سالن پاریس پذیرای بهترین تیم‌های ملی والیبال مردان جهان خواهد بود.

گروه مرگ واقعی: ترسناک‌ترین در کل المپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات والیبال المپیک در سه گروه برگزار می‌شود و در پایان دور مقدماتی، دو تیم برتر به همراه دو تیم برتر سوم گروه‌ها به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد.

گروه B سه غول والیبال جهان یعنی لهستان، ایتالیا و برزیل را در خود جای داده است که مطمئناً دوئل‌های هیجان‌انگیزی را شاهد خواهیم بود زیرا آنها برای کسب مقام اول گروه قبل از دور حذفی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مصر دیگر تیم گروه اگر بخواهد پیش‌بینی‌ها را بر هم بزند باید دست به یک کار بزرگ بزند. آنها در تورنمنت‌های گذشته ناراحتی‌هایی را برای تیم‌های بزرگ به بار آورده‌اند و جایی بهتر از المپیک برای تکرار آن وجود ندارد.

نگاهی می‌اندازیم به تیم‌های این گروه که به گروه مرگ مشهور است.

۱- لهستان
تیم ملی والیبال لهستان که در رنکینگ جهانی FIVB در رتبه نخست قرار دارد، پس از 48 سال تلاش خواهد کرد تا مدال کسب کند و برای این کار، آنها باید از مرحله یک چهارم نهایی عبور کنند، جایی که مبارزاتشان در 5 المپیک قبلی در این مرحله با شکست روبه‌رو شده است. نتایج این تیم در سه سال گذشته می‌تواند دلگرم‌کننده‌تر باشد زیرا لهستانی‌ها در مسابقات قهرمانی جهان 2022 نقره گرفتند، سه مدال لیگ ملت‌های والیبال (طلا در سال 2023 و برنز در سال‌های 2022 و 2024) و طلای قهرمانی اروپا 2023 را به دست آوردند.

خط حمله لهستان یکی از بهترین‌ها در والیبال بین‌المللی است و می‌توانند روی ویلفردو لئون، کمیل سمنیوک، توماژ فورنال و الکساندر شیفکا و دو قطر پاسور خود بارتوش کورک و لوکاژ کاژمارک حساب ویژه‌ای باز کنند. سرمربی تیم ملی والیبال لهستان نیکولا گربیچ، در پست‌های دیگر نیز بازیکنانی در سطح عالی دارد، مانند لیبرو پاول زاتورسکی و دو سرعتی زن خوب خود متئوش بینیک و یاکوب کوچانوفسکی که هر کدام در تیم‌های خود غولی محسوب می‌شوند.

2048416

۲-ایتالیا
ایتالیا در رده‌بندی جهانی در رده سوم قرار دارد و با از دست دادن مدال المپیک سه سال پیش در توکیو، سعی خواهد کرد در المپیک پاریس به سکو بازگردد. ایتالیایی‌ها که با کسب عنوان قهرمانی جهان در سال 2022، وارد پاریس می‌شوند. در دو دوره گذشته جام ملت‌های اروپا طلا (2021) و نقره (2023) را  کسب کرده‌اند.

پاسور و کاپیتان ایتالیا سیمونه جیانلی تنها عضو تیمی است که در بازی‌های ریو 2016 مدال نقره گرفت و همچنان در تیم فردیناندو دی جورجی حضور دارد. ریکاردو اسبرتولی، الساندرو میکلتو و دانیله لاویا، جیانلوکا گالاسی همگی در المپیک قبلی یعنی توکیو حضور داشتند. در بین بازیکنان تازه کار المپیک ایتالیا، یوری رومانو و لیبرو فابیو بالاسو انتظار می‌رود نقش‌های بزرگی در پاریس داشته باشند.

2048555

۳-برزیل
برزیل در توکیو که برای اولین بار از المپیک 2000 سیدنی نتوانست به روی سکو برود و روند کسب مدال‌های المپیک خود را قطع کرد. برزیلی‌ها در حال حاضر در رده هفتم جدول رده‌بندی جهانی حضور دارند و توانسته‌اند برنز مسابقات قهرمانی جهان 2022 را به دست آوردند و اخیراً در سطح قاره‌ای حضور خوبی داشته‌اند و چند قهرمانی و نایب قهرمانی حاصل کار آنها بوده است.

برناردو رزنده مربی‌ای که تیم را به چهار مدال المپیک از آتن 2004 تا ریو 2016 رسانده است در پایان سال 2023 به تیم ملی والیبال برزیل بازگشت. او سه بازیکن از تیمی را که هشت سال پیش در خانه مدال طلای المپیک را گرفتند، در فهرست خواهد داشت که شامل برنو رزنده، ریکاردو لوکارلی و لوکاس ساتکمپ می‌شوند. در مقابل دارلان سوزا و فلاویو گالبرتو چهره‌های جدیدی هستند که در چند سال اخیر عالی ظاهر شده‌اند.

2048449

۴-مصر
مصر که برترین کشور آفریقایی در رده‌بندی جهانی در رده نوزدهم قرار دارد، پس از غیبت در المپیک توکیو دوباره به این مسابقات بازگشته است. مصری‌ها در آخرین حضور خود در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی در رده نوزدهم مسابقات جهانی 2022 قرار گرفتند. آنها در سال 2023 قهرمان آفریقا شدند و در چلنجر کاپ والیبال در سال 2024 برنز گرفتند. حسام یوسف و محمد مسعود تنها بازیکنانی هستند که در ریودوژانیرو برای مصر بازی کردند و در بازی‌های المپیک پاریس برای این تیم به رقابت خواهند پرداخت. فرناندو مونوز بنیتز سرمربی تیم مصر است، و علاوه بر حسام یوسف و محمد مسعود، رضا هیکل، محمد عیسی و محمد رضا به عنوان دیگر مهره‌های مهم تیم ملی مصر محسوب می‌شوند. آنها در تاریخ حضور خود تنها یک برد داشته‌اند که آن هم مقابل کوبا در المپیک ریودوژانیرو بوده است.

1936399

دیدگاه‌ها