کد خبر : 2057106 | 03 مرداد 1403 ساعت 12:56 | 14.4K بازدید | 10 دیدگاه

به رهبری نیکولا گربیج بزرگ؛

هر مدالی جز طلا برای این تیم یعنی ناکامی

تیم ملی والیبال لهستان بدون شک مدعی اول کسب مدال طلا در المپیک است.

هر مدالی جز طلا برای این تیم یعنی ناکامی

به گزارش "ورزش سه"، تورنمنت‌های بزرگی همچون المپیک همیشه تیم‌های بزرگ والیبال را غافلگیر کرده‌اند، اما تیم ملی والیبال لهستان این بار می‌خواهد هر طور که شده به خوش‌رنگ‌ترین مدال آن دست پیدا کند.

شاگردان نیکولا گربیچ در تیم ملی والیبال لهستان در حال حاضر با اختلاف در صدر رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال هستند و بر اساس همین رنکینگ و پیش‌بینی کارشناسان، مدعی اول قهرمانی المپیک محسوب می‌شوند. با این حال، آن‌ها در چندین دوره گذشته مسابقات خاطره خوبی از المپیک ندارند.

در پنج دوره گذشته المپیک، یعنی از المپیک آتن تا توکیو، تیم ملی والیبال لهستان در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب رقبای خود شده و پنج حذف مشابه را تجربه کرده است و نتوانسته به نیمه‌نهایی صعود کند. آن‌ها حالا با تقریباً دو تیم کامل که در اختیار دارند و در حضور نیکولا گربیچ، سرمربی با تجربه و صربستانی خود، به دنبال طلسم‌شکنی و عبور از مرحله یک‌چهارم نهایی هستند. تمامی مردم و رسانه‌های لهستانی منتظر هستند تا یک بار دیگر و پس از حدود چهل و هشت سال از المپیک مونترآل کانادا، این کشور یک بار دیگر در والیبال المپیک صاحب مدال طلا شود.

2057687

آن‌ها در "گروه مرگ" المپیک قرار دارند و باید با تیم‌های مصر، برزیل و ایتالیا مسابقه بدهند. از خوش‌شانسی آن‌ها، دیدار اولشان برابر مصر خواهد بود و می‌توانند با یک پیروزی شیرین وارد فضای مسابقات المپیک شوند و استرس المپیک را از خود دور کنند.

آن‌ها از نظر فدراسیون جهانی والیبال نیز شانس اول قهرمانی هستند و هر نتیجه‌ای جز کسب مدال طلای المپیک برای لهستان یک شکست محسوب خواهد شد. بارتوش کورک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان که چهارمین المپیک خود را تجربه خواهد کرد، می‌خواهد در آخرین المپیک خود، اولین مدال که خوش‌رنگ‌ترین آن است را به دست بیاورد.

علاوه بر کورک، ویلفردو لئون، توماژ فورنال، متئوش بینیک، نوربرت هوبر، یاکوب کوچانوفسکی، پاول زاتورسکی، مارسین یانوش، گریگوژ لوماژ، لوکاژ کاژمارک، الکساندر شیفکا و کمیل سمنیوک بازیکنان این تیم هستند و همگی در پست‌های خود بهترین دنیا هستند.

دیدگاه‌ها