کد خبر : 2057087 | 03 مرداد 1403 ساعت 11:59 | 6.5K بازدید | 5 دیدگاه

به دنبال طلسم‌شکنی؛

پاریس ۲۰۲۴: در انتظار نمایش طلایی از قهرمان جهان

ایتالیایی‌ها به دنبال طلای رویایی خود در المپیک پاریس هستند.

پاریس ۲۰۲۴: در انتظار نمایش طلایی از قهرمان جهان

به گزارش "ورزش سه"، المپیک پیش رو آغاز جدیدی برای تیم ملی والیبال ایتالیاست. میراث جیانلورنزو بلنجینی توسط یک مربی بسیار سرشناس دیگر به فردیناندو دی جورجی، تحویل گرفته شد. انتخاب‌های جسورانه او فصل جدیدی را در تاریخ ایتالیا گشود.

بازیکنان قدیمی‌تر باید جای خود را به بازیکنان جوان‌تر می‌دادند که از همان ابتدا نشان دادند ارزش سرمایه‌گذاری دارند.

تاریخ المپیک برای تیم ایتالیا از سال 1976 آغاز می‌شود. ایتالیا برای اولین المپیک خود در کانادا ظاهر شد و از بین 9 تیم حاضر در این مسابقات مقام هشتم را به خود اختصاص داد. از 17 ست بازی شده در مسابقات، این تیم تنها 2 ست را برد.

باد تغییر در تیم ایتالیا در سال 1984 شروع به وزیدن کرد. آتزوری اولین مدال المپیک خود یعنی برنز را از سفر المپیکی خود به لس‌آنجلس گرفتند که با شکست سه بر صفر کانادا به آن دست یافتند.

2057667

تاریخ والیبال در سایر تورنمنت‌های جهانی با آتزوری مهربان‌تر بوده است. در اواخر قرن بیستم و اوایل بیست و یکم، با نسل خارق‌العاده‌ای که سال‌ها بر صحنه والیبال مسلط بود، خوشحالی‌ها را به مردم این کشور هدیه داد. این تیم تحت رهبری سه مربی - خولیو ولاسکو، ببتو و آندریا آناستازی - به بزرگترین موفقیت‌های خود دست یافت. آندره آ جیانی نیز متعلق به این نسل است. مربی فعلی تیم ملی فرانسه که رکورددار تعداد بازی برای تیم ملی ایتالیا با 474 مسابقه ​​است.

فردیناندو دی جورجی، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا، رویکرد خود را به این تیم 180 درجه تغییر داد. او روی بازیکنان جوان و بسیار با استعدادی تمرکز کرد که از همان ابتدا سعی می‌کرد از آنها تیم بسازد و به خوبی ساخت. این تیم در حال حاضر جوان‌ترین تیم المپیک است که مسن‌ترین بازیکنش فابیو بالاسو با بیست و هشت سال سن است.

تیم ملی ایتالیا به عنوان یکی از مدعیان راهی پاریس می‌شود. با این حال، فقدان تجربه ممکن است مانع از رسیدن به طلا شود. طلای المپیک در کلکسیون افتخارات ایتالیا همچنان جایش خالی است.

دیدگاه‌ها