کد خبر : 2057080 | 03 مرداد 1403 ساعت 11:44 | 8.9K بازدید | 1 دیدگاه

ر‌ویاپردازی آخرین مسافر المپیک؛

طلسمی که در پاریس می‌شکند: پایان دلتنگی ۱۲ ساله!

صربستان آخرین تیمی است جواز حضور در رقابت‌های والیبال المپیک را کسب کرد.

طلسمی که در پاریس می‌شکند: پایان دلتنگی ۱۲ ساله!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی صربستان سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان محسوب می‌شود. با این حال، چند فصل اخیر به گونه‌ای که برای تیم بالکان برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفته است.

آخرین باری که صرب‌ها در یک رویداد بین‌المللی مدال گرفتند، به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که قهرمان اروپا شدند.

تورنمنت المپیک مطمئناً آخرین دوره برای دو صرب موفق، یعنی مارکو پودراشچانین و الکساندر آتاناسویچ، خواهد بود.

تیم ملی صربستان در آخرین لحظات بلیت سفر به المپیک پاریس را قطعی کرد. یک سال پیش، این تیم در مسابقات مقدماتی شکست سختی خورد و تنها جایگاه پنجم را به دست آورد.

صربستان در شروع لیگ ملت‌های امسال هم ناموفق بود. در اولین هفته این تورنمنت آنها فقط یک مسابقه را بردند، سپس در هفته دوم کمی بهتر عمل کردند، تا اینکه در پایان برای کسب جواز حضور در المپیک جنگیدند و با پیروزی سه بر دو مقابل کوبا، تقریباً مطمئن بودند که در المپیک شرکت خواهند کرد. البته این صعود تنها با شکست کوبایی‌ها توسط لهستانی‌ها در آخرین دیدار خود در لیوبلیانا محقق شد.

دوازده سال از آخرین باری که صرب‌ها در بازی‌های المپیک حضور داشتند می‌گذرد. با این حال، آنها مسابقات المپیک لندن را فتح نکردند و مسابقات را در جایگاه نهم به پایان رساندند. آنها نه به المپیک ریودوژانیرو و نه به المپیک توکیو صعود کردند. بزرگترین موفقیت صرب‌ها در سال ۲۰۰۰ رقم خورد که همراه با سرمربی فعلی تیم لهستان، نیکولا گربیچ، در سیدنی مدال طلا گرفتند.

2057659

آنها در المپیک‌های بعدی که حضور داشتند نتوانستند از مرحله یک چهارم نهایی عبور کنند.

والیبالیست‌های صربستان هرگز قهرمان جهان نشده‌اند. آنها در این جام در سال ۱۹۹۸ در ژاپن (نقره) و در سال ۲۰۱۰ در ایتالیا (برنز) مدال گرفتند. آنها در مسابقات قهرمانی اروپا بهترین عملکرد را دارند؛ سه بار بر روی سکوی اول ایستادند، یک بار نقره و هشت بار برنز گرفتند.

بازیکنان صربستانی به صورت انفرادی بسیار خوب عمل می‌کنند. یکی از بزرگترین ستاره‌های نه تنها والیبال صربستان، بلکه جهانی، اوروش کوواچوویچ است. او در کشورش در سال‌های اخیر به عنوان ورزشکار جوان سال انتخاب شده است. همچنین دو ستاره این تیم اعلام کردند که پس از المپیک امسال به والیبال ملی خود پایان خواهند داد. یکی از آنها الکساندر آتاناسویچ است که از سال ۲۰۱۱ در این تیم بازی می‌کند و دیگری مارکو پودراشچانین است که از هجده سال قبل برای این کشور به میدان می‌رود.

صربستان با سرمربی‌گری ایگور کولاکوویچ می‌خواهد پس از دوازده سال که در این مسابقات ظاهر می‌شود بهترین نتایج را بگیرد. آنها در گروه یک مسابقات با اسلوونی، فرانسه و کانادا هم‌گروه هستند و از فرصت خوبی برای صعود به یک چهارم نهایی برخوردارند.

دیدگاه‌ها