کد خبر : 2057058 | 03 مرداد 1403 ساعت 10:50 | 48.3K بازدید | 45 دیدگاه

از رحمتی و داریوش تا محبی و رامین؛

جنجالی‌ترین خریدهای استقلال در یک‌ دهه

استقلال در یک دهه اخیر خریدهای پر سر و صدایی نسبت به پرسپولیس داشته که می‌توان آنها را بررسی کرد.

جنجالی‌ترین خریدهای استقلال در یک‌ دهه

به‌ گزارش "ورزش سه"، آبی‌های پایتخت تا اینجای نقل و انتقالات موفق به خرید رامین رضاییان، محمدحسین اسلامی، میلاد زکی‌پور، سامان فلاح، علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ شده‌اند و فعالیت مدیران این تیم برای جذب بازیکن همچنان ادامه دارد. استقلال همواره در سال‌های اخیر خرید‌های پرسروصدایی داشته که البته خیلی از آنها چندان در لباس آبی موفق نبوده‌اند و عمر حضورشان در استقلال تنها به نیم فصل منتهی شده است. به همین بهانه مروری بر خریدهای جنجالی استقلال در یک دهه اخیر انداخته‌ایم:

امید ابراهیمی ۱۳۹۳
یکی‌از ستاره‌های تاثیرگذار تیم سپاهان بعد از ۵ سال حضور در اصفهان، به استقلال پیوست تا بار دیگر زیر نظر قلعه‌نویی بدرخشد. با حضور ابراهیمی و تمدید قرارداد آندو، استقلال صاحب یکی از بهترین خط هافبک‌های لیگ چهاردهم شد. هرچند که در پایان این تیم در جایگاه ششم به کار خود پایان داد اما ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان فصل استقلال بود.

2050375

مهدی رحمتی ۱۳۹۴
دوری یک ساله رحمتی از استقلال با جدایی قلعه‌نویی و بازگشت پرویز مظلومی به پایان رسید. رحمتی این بار به عنوان کاپیتان به جمع آبی‌ها اضافه شد و یکی‌ از بهترین دوران خود در لیگ برتر را در همان فصل ۹۵-۱۳۹۴ پشت سر گذاشت. پیوستن رحمتی به استقلال درحالی رقم خورد که شایعاتی مبنی بر پیوستن بیرانوند به استقلال در آن سال نیز شنیده می‌شد.

1987990

بختیار رحمانی، کاوه رضایی ۱۳۹۵
درست در اولین روزهای آغاز نقل و انتقالات فصل شانزدهم، دو بازیکنی که همزمان از سرخابی‌های پایتخت پیشنهاد داشتند توسط استقلال هایجک شدند تا هواداران آبی حسابی خوشحال شوند. هرچند که بختیار آنقدرها که سروصدا برای خریدش به وجود آمد در این تیم موفق نبود اما کاوه رضایی فصل خیلی خوبی را در فصل نایب قهرمانی استقلال پشت سر گذاشت.

1728908
1162954

داریوش شجاعیان ۱۳۹۶
در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان ۹۶ رقابت تنگاتنگی برای جذب داریوش جوان شکل گرفته بود و در آخر استقلال بود که موفق به جذب هافبک فانتزی باز گسترش فولاد شد. داریوش در همان فصل یکی از ستاره‌های موثر استقلال بود و تا فصل بیستم نیز همچنان با پیراهن آبی به میدان می‌رفت. شاید اگر دو مصدومیت دو طولانی مدت به سراغ شجاعیان نمی‌آمد، سال‌های بیشتری شاهد درخشش با لباس استقلال می‌بودیم.

1637995

مرتضی تبریزی ۱۳۹۷
تبریزی آن روزها جزء ستاره‌های لیگ برتر بود و بعد از پنج سال حضور در ذوب آهن، درحالی که تنها سه روز به شروع فصل هجدهم مانده بود به جمع شاگردان شفر اضافه شد تا جایگزین مامه تیام شود. تبریزی در پایان فصل هجدهم با ۶ گل زده به کار خود پایان داد و با وجود فرصت کم، نمایش چندان بدی نداشت.

1504046

سیاوش یزدانی ۱۳۹۸
مدافع وسط جنجالی سپاهان که در دیدارهای حساس تیمش مقابل پرسپولیس حسابی با بازیکنان و هواداران پرسپولیس دچار چالش شده بود، با امضای قراردادی به استقلال پیوست و با شماره ۲۲ برای آبی‌ها به میدان رفت. یزدانی در نهایت بعد از سه فصل و نیم حضور در استقلال از این تیم جدا شد و بار دیگر به سپاهان بازگشت.

1914289

محمد نادری ۱۳۹۹
یکی‌ از جنجالی‌ترین جابه‌جایی‌های مستقیم بین استقلال و پرسپولیس با انتقال نادری به استقلال رقم خورد. انتقالی که هیچکس فکر‌ نمی‌کرد به وقوع بپیوندد اما با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه تیم بلژیکی توسط باشگاه استقلال، نادری با قراردادی یک ساله به جمع شاگردان فکری اضافه شد. نادری در پایان لیگ بیستم با عملکردی نسبتا خوب از جمع‌ استقلال جدا و به سوپرلیگ ترکیه رفت.

1882404

امین قاسمی‌نژاد ۱۴۰۰
دربی نقل و انتقالاتی‌ بر سر جذب امین قاسمی‌نژاد را طبق گفته فرزاد مجیدی استقلال برد اما اوضاع برای ستاره شهرخودرو در جمع آبی‌ها چندان خوب پیش‌ نرفت. قاسمی‌نژاد در پایان نیم فصل با تنها یک گل زده از استقلال جدا شد.

1680844

محمد محبی ۱۴۰۱
در آخرین روزهای نقل و انتقالات بود که استقلال موفق به خرید یکی‌از موثرترین مهره‌های خود در لیگ بیست و یکم شد و با محمد محبی قرارداد امضا کرد. محبی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان ساپینتو و هواداران استقلال شد و در پایان فصل با ۸ گل زده در لیگ از این تیم جدا شد.

1894175

مهرداد محمدی ۱۴۰۲
مهرداد بعد از چهارسال به ایران برگشت و با انتقال خود به استقلال حسابی هواداران این تیم را خوشحال کرد. در حالی که از او به عنوان بازیکنی که به پرسپولیس علاقه داشته یاد می‌شد، به استقلال پیوست و عملکرد خوبی در فصلی که گذشت از خود به نمایش گذاشت. به طوری که اکنون جزء بازیکنان محبوب بین سکوهای آبی به حساب می‌آید.

2057436

رامین رضاییان ۱۴۰۳
پیوستن رامین به استقلال را با مهدی هاشمی‌نسب مقایسه می‌کنند. بازیکنی که با سابقه دو فصل حضور در پرسپولیس و حتی گلزنی به استقلال در دربی به جمع شاگردان نکونام اضافه شد و قرار است با شماره ۱۰ این تیم به میدان برود. ستاره ۳۵ ساله‌ای که جدیدترین یاغی سرخابی‌ها به‌شمار‌ می‌رود و هواداران آبی حساب ویژه‌ای روی درخشش او به‌خصوص در لیگ نخبگان آسیا باز کرده‌اند.

2055568

دیدگاه‌ها