کد خبر : 2057042 | 03 مرداد 1403 ساعت 10:02 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

کشف ستاره آلمانی: شاهین جدید دورتموند

درخشش کیل وتین در تمرینات دورتموند نوید ظهور یک ستاره دیگر در این تیم را به هوادارانش داده است.

کشف ستاره آلمانی: شاهین جدید دورتموند

به گزارش "ورزش سه"، کیل وتین صبح روز ۷ می ۲۰۲۴ امتحان ریاضی دبیرستانش را داد و شبش برای تماشای نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و بازی دورتموند برابر پاری سن ژرمن راهی پاریس شد و این در حالی بود که در بازی فینال برابر رئال مادرید هم در فهرست این تیم حضور داشت.

او نتوانست در جریان این بازی که با شکست ۰-۲ تیمش همراه شد به زمین برود اما مصمم است که ثابت کند می‌تواند در عرصه‌های بزرگ فوتبال درخشان ظاهر شود. این هافبک در قلب آکادمی دورتموند حضور دارد و تا سال ۲۰۲۸ قراردادی را با این باشگاه به امضا رسانده است.

این بازیکن یک حامی بزرگ و مهم دارد: نوری شاهین که مربی جدید او است و خودش اولین بار توانست در سن ۱۶ سالگی برای دورتموند به میدان برود و جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا برای مدتی طولانی بود و حالا روی این ستاره به عنوان بازیکن جدید و آينده‌دار دورتموند حساب می‌کند.

این دو نفر شباهت‌های زیادی به هم دارند. وتین نقشی مشابه شاهین در خط میانی ایفا می‌کند. نقاط قوت او هم تغییر منطقه بازی با ارسال پاس بلند و مورب، نفوذ در عمق و ارسال پاس‌های تیز و سریع است. شاهین می‌خواهد دورتموند بازی را از میانه زمین پیش ببرد و این دقیقا نقطه قوت وتین است. اما او برای پیشرفت در این تیم باید هوشمندانه‌تر عمل کند و اشتباهاتش در جریان انجام بازی ریسکی را کاهش دهد.

نوری شاهین از زمان حضورش در دورتموند به عنوان دستیار به دنبال پیدا کردند استعدادهای آکادمی این باشگاه بود و جلسات دو نفره بسیاری را هم با وتین برگزار کرده است. به کارگیری استعدادهای جوان و جدید بخشی از برنامه دورتموند تحت هدایت او خواهد بود. او در این باره گفت: «درهای این تیم باز است. بازیکنان حالا باید پیشرفت کنند. این بستگی به خودشان دارد. آنها باید خودشان را نشان دهند. بسیار مشتاق یادگیری هستند و از این موضوع خوشحال هستم.»

وتین تا به حال عملکرد خوبی در مسابقات آزمایشی در این تابستان داشته است. او پیش از این دو بازی در لیگ تحت هدایت ادین ترزیچ در فصل گذشته انجام داده و در اولین بازی برابر آگزبورگ توانسته بود پاسی رویایی را برای مارکو رویس ارسال کند.