کد خبر : 2057039 | 03 مرداد 1403 ساعت 09:52 | 9.9K بازدید | 3 دیدگاه

باانگیزه‌تر از هروقت دیگر؛

پاریس ٢٠٢۴: المپیک یک طلا به آن‌ها بدهکار است

تیم ملی والیبال آمریکا یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در المپیک پاریس است.

پاریس ٢٠٢۴: المپیک یک طلا به آن‌ها بدهکار است

به گزارش "ورزش سه"، آمریکایی‌ها تشنه طلای المپیک هستند و برای دستیابی به آن دست به هر کاری می‌زنند. آیا شاگردان جان اسپراو در پاریس موفق به کسب این موفقیت خواهند شد؟ معلوم نیست، اما مسلم است که تیم ملی والیبال آمریکا برای قهرمانی در المپیک نیاز به آمادگی بیشتری نسبت به دیگر تیم‌ها دارد.

آخرین بازی دوستانه آمریکا با تیم ملی لهستان نتیجه چندانی نداد و سه بر دو شکست خوردند. تورنمنت‌های معتبری مثل المپیک اغلب نشان داده‌اند که نام‌های بزرگ در آن احتمال ناکامی دارند و شاید آمریکا که یکی از بهترین تیم‌های والیبال جهان است از این قاعده مستثنی نباشد.

آمریکا سال‌هاست که در رتبه‌های بالای رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد. آنها اولین مدال طلای خود را در المپیک ۱۹۸۴ که میزبان بودند به دست آوردند. سپس در المپیک سئول نیز دومین قهرمانی را کسب کردند. در این دو المپیک، ستارگان بزرگی چون استیو تیمونز، کارچ کرالی، کریگ باک، داگلاس دووراک و پاتریک پاور حضور داشتند.

2057597

آمریکایی‌ها برای سومین طلای المپیک باید تا سال 2008 پکن منتظر می‌ماندند. آنها در پکن با غلبه بر ایتالیا، بلغارستان، چین، ونزوئلا و ژاپن از گروه خود به عنوان تیم نخست به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. والیبالیست‌های آمریکا در دورهای یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی با صربستان و روسیه دو بازی پنج سته را مبارزه کردند تا در نهایت در فینال بزرگ برزیل را با نتیجه سه بر صفر شکست دهند و به سومین قهرمانی المپیک خود برسند. کلایتون استنلی فوق‌ستاره والیبال آمریکا که به عنوان MVP مسابقات المپیک پکن شناخته شد.

آمریکایی‌ها سال گذشته در مسابقات انتخابی به بازی‌های المپیک پاریس راه یافتند. این به آنها زمان داد تا با آرامش آماده شوند و لیگ ملت‌های والیبال را زیاد جدی نگیرند و نتوانند به دور حذفی صعود کنند.

اگرچه ایالات متحده به طور مرتب روی سکوهای رویدادهای مهم جهان ظاهر می‌شود، اما مدت‌هاست که می‌داند بازی‌های المپیک برای آنها مهم‌ترین است. اغلب به شوخی گفته می‌شود که به محض پایان مسابقات المپیک، آمریکایی‌ها خیلی سریع برای بازی‌های المپیک بعدی آماده می‌شوند. سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا می‌گوید: «ما از کسب مدال در تورنمنت‌های دیگر خوشحال می‌شویم ولی برای ما قهرمانی المپیک از هر چیزی مهم‌تر است.»

باید دید این نسل از والیبال ملی آمریکا به مدال طلای المپیک دست خواهد یافت یا خیر. شاید بتوان گفت المپیک یک مدال طلا به این نسل بدهکار است.

دیدگاه‌ها