کد خبر : 2057026 | 03 مرداد 1403 ساعت 08:44 | 36.7K بازدید | 20 دیدگاه

ملی‌پوش ایتالیایی: طارمی در اینتر رقیبان زیادی دارد

دامیانو لونگی اعتقاد دارد که رم می‌توانست از سردار آزمون، استفاده بیشتری در ترکیب خود داشته باشد.

ملی‌پوش ایتالیایی: طارمی در اینتر رقیبان زیادی دارد

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایتالیا همیشه برای فوتبال‌دوستان ایرانی جذابیت خاصی داشته است. بازیکنان خوش‌تیپ ایتالیایی در گذشته نه چندان دور با آن توانایی‌های منحصر‌ به‌فرد که از خاطره علاقه‌مندان به این رشته جذاب پاک نمی‌شود همواره بخشی از دنیای فوتبالی ایرانی‌ها را ساخته‌اند.

بازیکنانی مثل باجو، پیرلو، بوفون، دل پیرو، مالدینی و چندین بازیکن توانای دیگر که نسل دهه پنجاه و شصت و هفتاد ما به آنها عادت کرده بود. مردم ایران در کل فوتبال ایتالیا را با این ستاره‌ها می‌شناختند و البته هنوز هم می‌شناسند. برخی از ما به قدری نسبت به آنها عرق داشتیم که با شکست‌های تیم ملی ایتالیا سخت کنار می‌آییم.

اما حذف زودهنگام ایتالیا از یورو و حضور طارمی در اینتر سوژه‌هایی بود که اعتماد با دامیانو لونگی یکی از پیشکسوتان باسابقه فوتبال ایتالیا در میان گذاشته و در موردش با او به گفت‌وگو نشسته است. در ادامه ماحصل گفت‌وگو با بازیکن پیشین تیم‌های سطح یک فوتبال ایتالیا و مربی حال حاضر این کشور را می‌خوانید.

* در ابتدا برای مخاطبان ما بگویید در سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کردید در چه تیم‌هایی عضویت داشتید و چه عناوینی را کسب کردید؟ 
خب من تقریبا بیست سال سابقه بازی در فوتبال حرفه‌ای را دارم و تقریبا 500 بازی انجام دادم. دوران حرفه‌ای من از مودنا شروع شد و همان سال عنوان بهترین بازیکن جوان در مسابقات قهرمانی را کسب کردم و برای تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا بازی کردم. در باشگاه و فوتبال ایتالیا به عنوان بهترین بازیکن جوان شناخته شدم. در پسکارا بازی کردم، در پادووا به عنوان کاپیتان در سری آ بازی می‌کردم، در لیگ اسپانیا با هرکول آلیکانته به میدان رفتم. من اولین ایتالیایی بودم که به اسپانیا رفتم و در لالیگا بازی کردم. در رجیانا، در ترویزو بازی کردم و در تور آسیایی 1996 شرکت کردیم. همان سالی که یوونتوس بعد از قهرمانی در جام قهرمانان، در فینال مقابل آژاکس در رم بازی کرد و این تیم را شکست دادیم.‌

2057581

* معروف‌ترین همبازی شما در دوران فوتبال که جایگاهش را ستایش می‌کنید کدام بازیکن است؟
به عنوان مربی، همه بازیکنان سابقی که داشتم! ماسکالیتو بازیکن سابق ورونا، ساندریانی در رم یا همکاری با کونته آنتونیو در تیم ملی ایتالیا در یوونتوس و حالا در ناپل. اما ادی رجا یکی از بهترین‌هاست هم در ایتالیا و هم خارج از کشور. این را هم اضافه کنید‌ که من در حال حاضر سرمربی تیم زیر 13 سال پادووا در مسابقات قهرمانی کشور هستم. شاید جالب باشد که مربی تکنیک‌بخش جوانان پادووا هم هستم. یعنی جوانان ایتالیایی در باشگاه‌ها برای افزایش سطح تکنیک‌ هم مربی دارند.

* بزرگ‌ترین درسی که از فوتبال گرفتید چه بود؟
بزرگ‌ترین درس در فوتبال این است که به خودت ایمان داشته باش و فداکاری کن و باشخصیت بر مشکلات غلبه کن!

* از فوتبال ایران شناختی دارید؟
متاسفانه زیاد نه، اما معتقدم در سال‌های اخیر از نظر فنی و تاکتیکی و قوای جسمی بازیکنان خوبی دارید و در این مدت تیم ملی ایران رشد کرده است.

* چرا سردار آزمون در فوتبال ایتالیا دوام نیاورد؟
سردار خیلی زود و با تعداد کمی بازی ارزش‌های فنی خودش را نشان داد، اما نمی‌دانم چرا تعداد کمی بازی به او می‌رسید. شاید می‌شد بیشتر از او استفاده کرد یا در شرایط مسابقه نبود، نمی‌دانم.

2056870

* طارمی به اینتر رفت. آیا این مهاجم می‌تواند در فوتبال ایتالیا موفق شود؟
در مورد طارمی باید بگویم او تا به امروز در بازی‌های تدارکاتی خیلی خوب کار کرده و گل‌های خوبی هم زده اما مطمئنا در اینتر رقبای زیادی پیدا می‌کند. او باید همیشه از ویژگی‌های فنی خودش و فرصت برای گلزنی نهایت استفاده را کند. نباید این فرصت خوبی که الان دارد را از دست بدهد.‌

2055449

* روبرتو مانچینی به آسیا آمده، فکر می‌کنید او در عربستان موفق می‌شود؟
مانچینی در ایتالیا با قهرمانی‌اي که به دست آورده توانایی‌های خودش را نشان داده، اما هر مربی نیاز به زمان دارد. مطمئن باشید اگر به او زمان بدهند، می‌تواند در فوتبال عربستان هم ‌موفق شود.

* ارزیابی شما از عملکرد ایتالیا در یورو چیست؟
تیم ملی ایتالیا در یورو شکست خورد، چون بازیکنان از نظر فیزیکی خسته بودند و بازیکنان در زمین سردرگم کار می‌کردند. بازیکنان ما سازمان یافته بازی نمی‌کردند. فوتبال ایتالیا قطعا باید تغییر کند و بسیار بیشتر با جوانان کار کنند. توجه بیشتر به جوانان می‌تواند وضعیت تیم ملی را سامان دهد.

* شما به عنوان بازیکن تجربه بازی مقابل مارادونا را داشتید. او را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانید؟
خوش‌شانسی من بود که از بازیکنانی باشم که مقابل او بازی کنم. فقط می‌توانم بگویم او یک تجسم از فوتبال بود!

* پیام شما برای فوتبال‌دوستان ایرانی چیست؟
خب من هرگز برای فوتبال یا تعطیلات به ایران نیامده‌ام، اما می‌خواهم از این طریق به تمام ایرانی‌ها بگویم، آرزو می‌کنم بچه‌های‌تان را به سمت ورزش سوق دهید. تیم ملی ایران هم نیاز به تغییر نسل دارد آنها قبلا رشد داشتند، اما نیاز به تغییر نسل دارند و باید بیشتر در بخش جوانان کار کنند. باید به آنها بها بدهید.

دیدگاه‌ها