کد خبر : 2057023 | 03 مرداد 1403 ساعت 02:01 | 39.4K بازدید | 50 دیدگاه

براوو علیه تراشتگن: نمی‌توانست جای من را بگیرد!

کلودیو براوو، دروازه‌بان سابق بارسلونا، در مصاحبه جدیدی به رقابتش با مارک آندره تراشتگن اشاره کرد.

براوو علیه تراشتگن: نمی‌توانست جای من را بگیرد!

به گزارش "ورزش سه"، کلودیو براوو و مارک آندره تراشتگن بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دو فصل در بارسلونا با هم بازی کردند. براوو، دروازه‌بان شیلیایی که در آن زمان یک بازیکن باتجربه بود، در لالیگا به عنوان دروازه‌بان اصلی بازی می‌کرد و تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی که در سن ۲۲ سالگی به بلوگرانا پیوست، در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا ۱۵-۲۰۱۴ بازی کرد. در آن فصل، بارسلونا قهرمان اروپا شد.

این دو دروازه‌بان هر دو با ذهنیت شماره یک بودن بازی می‌کردند و این واقعیت اجتناب‌ناپذیر‌ در نهایت منجر به خروج براوو شد، زیرا بارسلونا ترجیح داد روی تراشتگن به عنوان دروازه‌بان اصلی سرمایه‌گذاری کند. ۱۰ سال بعد، تراشتگن همچنان دروازه‌بان اصلی بارسلونا است و یک جایزه زامورا (کمترین گل خورده در یک فصل لالیگا) نیز در کارنامه خود دارد.

2057574

براوو دو فصل در بارسلونا بازی کرد و در یکی از آن‌ها به عنوان دروازه‌بانی که کمترین گل را در لالیگا دریافت کرده بود، شناخته شد و دو عنوان قهرمانی نیز کسب کرد.

تقریباً یک دهه پس از انتقالش به منچستر سیتی، براوو در مصاحبه‌ای با «ال‌لگادو»، توضیح داد که چگونه آن تجربه را گذرانده است. او گفت: «تراشتگن متوجه شد که نمی‌تواند من را شکست دهد.»

براوو با نگاه به آن زمان و رقابت با تراشتگن، از شایستگی‌های خود در بارسلونا صحبت کرد. او گفت: «از نظر ورزشی، البته که نمی‌توانست من را شکست دهد و کنار بگذارد. در ۷ بازی اول که در بارسلونا بازی کردم، رکوردی در لالیگا ثبت کردم. در ۷ بازی گل نخوردم، این شروع حضور من در بارسلونا بود: ۷ بازی بدون گل خوردن. چطور می‌خواستند من را کنار بگذارند!

در سال اول قهرمان شدیم، زامورا را بردم، گل‌های کمی دریافت کردم. خیلی کم اتفاق می‌افتد که فقط آن تعداد گل دریافت کنید، و این مثل زدن مهر خودت است. پس برای کنار گذاشتن من باید کارهای بیشتری انجام دهی.»

دیدگاه‌ها