کد خبر : 2057012 | 03 مرداد 1403 ساعت 01:30 | 6K بازدید | 3 دیدگاه

اعتصاب هنروران: افتتاحیه المپیک در خطر!

در آستانه مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یک رسوایی بزرگ رخ داد و حدود ۱۵۰ هنرور از تمرینات مراسم افتتاحیه خودداری کردند.

اعتصاب هنروران: افتتاحیه المپیک در خطر!

به گزارش "ورزش سه"، این افراد در تمرین روز دوشنبه به جای حضور در مراسم، با مشت‌های برافراشته ایستادند. ظاهراً برخی از آنها در تمرین روز جمعه نیز حضور نداشتند.

این اختلافات بین یک اتحادیه فرانسوی و تهیه‌کننده مراسم افتتاحیه برای چندین ماه ادامه داشته است. اتحادیه حتی اعلام کرده که قصد دارد در روز جمعه، روز برگزاری مراسم در رودخانه سن، اعتصاب کند. به گفته اتحادیه فرانسوی هنروران، حدود ۳۰۰ نفر برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداد بسته‌اند که این قراردادها با قراردادهای اکثریت هنرمندان متفاوت است.

اتحادیه ادعا می‌کند که بین دستمزدهای هنرمندان مراسم افتتاحیه و مسئولان برگزاری المپیک نابرابری‌های زیادی وجود دارد. به گفته اتحادیه، «کارگران موقت» تنها ۶۰ یورو دریافت می‌کنند، در حالی که افرادی که تحت قراردادهای جمعی هستند، ۱۶۱۰ یورو دریافتی دارند.

2057554

سخنگوی کمیته برگزاری اعلام کرد که آنها مسئله شرایط کاری را بسیار جدی می‌گیرند. او گفت: «پس از بازرسی، توانستیم خواسته‌های افرادی را که اعتصاب کردند بررسی کنیم و تأیید می‌کنیم که قراردادهای جمعی برای هنروران حاضر در مراسم هم اعمال می‌شود.»

از سوی دیگر، اتحادیه فرانسوی معتقد است: «ما پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای برای یافتن راه‌های مورد قبول هر دو طرف داده‌ایم اما با توجه به زمان کم باقیمانده تا افتتاحیه، به نظر می‌رسد آنها در حال وقت‌کشی هستند.»

به گزارش رسانه‌ها، حدود ۳۰۰۰ هنرمند، موسیقیدان و بازیگر قرار است در مراسم افتتاحیه روز جمعه در رودخانه سن اجرا داشته باشند.

دیدگاه‌ها