کد خبر : 2057006 | 03 مرداد 1403 ساعت 01:11 | 27K بازدید | 12 دیدگاه

کروس ستاره‌های آینده فوتبال آلمان را می‌سازد

تونی کروس، اسطوره فوتبال آلمان، پس از شکست برابر اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024، برای همیشه با فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد، اما به سرعت کار جدید خود را آغاز کرده است.

کروس ستاره‌های آینده فوتبال آلمان را می‌سازد

به گزارش "ورزش سه"، سوت پایان بازی آلمان و اسپانیا که با شکست تلخ میزبان در وقت‌های اضافه همراه بود، با صحنه‌ای احساسی همراه شد. جایی که تونی کروس اشک‌ریزان با هم‌تیمی‌های سابق رئال مادرید، دنی کارواخال، ناچو و خوسلو مورد دلجویی قرار گرفت و برای همیشه با دنیای فوتبال وداع کرد، آن هم در اوج.

تنها دو روز پس از این شکست، کروس در شهر کلن در کنار برادرش، فلیکس، مشغول برگزاری اردوی آموزشی بود. این دو برادر پیش از این نیز چندین اردوی موفق در آلمان برگزار کرده بودند.

طی دو هفته‌ای که از اعلام رسمی خداحافظی کروس از فوتبال می‌گذرد، هافبک سابق تیم ملی آلمان، گنجینه‌ی دانش خود را در اختیار گروه‌های مختلفی از کودکان مشتاق به تبدیل شدن به ستارگان آینده قرار داده است. او به این بازیکنان جوان، تکنیک‌های کنترل توپ، ضربه زدن با قدرت و دقت مناسب و همچنین انتخاب بهترین پاس را آموزش می‌دهد و در عین حال، با تعریف کردن از دوران درخشان و پرافتخارش در بالاترین سطح فوتبال، که شامل کسب 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود، الهام‌بخش آن‌ها است.

2057547

اما برای کروس، همه چیز فقط درباره‌ی مهارت‌های فنی خلاصه نمی‌شود. او همچنین بر روی اهمیت مهارت‌های زندگی مانند رفاقت، کار گروهی و مبارزه کردن در کنار هم به عنوان یک تیم تاکید می‌کند. این موضوعی است که او روی وبسایت آکادمی تونی کروس، که حالا تمرکز حرفه‌ای اصلی اوست، بر آن تاکید کرده است.

کروس در وبسایت خود می‌گوید: «من شما را به بازیکنانی بهتر، هم در داخل زمین و هم بیرون از آن تبدیل خواهم کرد.» فعالیت‌های او در آلمان با استقبال خوبی مواجه شده است، هرچند این بازیکن 34 ساله پس از بازنشستگی، همچنان به زندگی 10 ساله‌ی خود در اسپانیا ادامه خواهد داد.

علاوه بر فلیکس، قهرمان جهان 2014، از کمک پدرش، رولاند، نیز بهره می‌برد که آکادمی دیگری را در روستوک، جایی که برادران کروس بزرگ شده‌اند، اداره می‌کند. با حضور تعدادی مربی جوان و پویا، اردوهایی که تاکنون برگزار شده‌اند، بازخوردهای فوق‌العاده مثبتی دریافت کرده‌اند.

در ماه سپتامبر، کروس شعبه‌ی مادرید آکادمی تونی کروس را در بوادیلا دل مونته، شهرکی در چند کیلومتری غرب پایتخت اسپانیا افتتاح خواهد کرد.

2057548

کروس پس از گذراندن تعطیلات در مایورکا، جایی که سال‌هاست صاحب ملکی در آنجا است، به مادرید باز خواهد گشت تا کار جدید خود را آغاز کند. کاری که در آن از تجربیات دوران بازیگری‌اش برای آموزش دادن به ستارگان آینده و جوانان بهره خواهد برد.

پس از 10 فصل حضور در رئال مادرید، کروس و خانواده‌اش دوباره در پایتخت اسپانیا مستقر خواهند شد. بازیکن سابق بایرن مونیخ در حالی اولین شعبه‌ی آکادمی آموزشی خود را خارج از آلمان افتتاح می‌کند که زندگی جدید او شباهت‌هایی با زندگی سابقش خواهد داشت، هرچند آخر هفته‌ها و شب‌های لیگ قهرمانان اروپا به کلی متفاوت خواهند بود.

دیدگاه‌ها