کد خبر : 2056945 | 02 مرداد 1403 ساعت 21:55 | 26.1K بازدید | 29 دیدگاه

تحول بزرگ فلیک در اسپانیا

بارسایی‌ها در نقش قهرمانان پرورش اندام! (عکس)

آمادگی بدنی بالای شاگردان هانسی فلیک در تمرینات پیش فصل بارسلونا کاملا مشهود است.

بارسایی‌ها در نقش قهرمانان پرورش اندام! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روش کار ما با آنچه قبلا دیده اید متفاوت است، به خصوص از نقطه نظر فیزیکی. من از همان جلسه اول تمرین واقعاً روی این موضوع اصرار داشتم. تناسب اندام نقطه شروع است. شما باید تناسب اندام داشته باشید و از جنبه فنی تاکتیکی نیز آگاهی داشته باشید. همه این‌ها بخشی از فوتبال است و فوتبال چیزی فراتر از بازی کردن با توپ است. برای من این مهم است که در فرم خوبی باشیم.

هانسی فلیک در مصاحبه جدید خود یا رسانه باشگاه، جملات فوق را ذکر کرد و تاکید داشت که بازیکنان بارسا باید خیلی آماده باشند. قبل از اینکه صحبت‌های فلیک را بخوانیم، از بدن‌های بازیکنان بارسلونا همه چیز مشخص بود.

آمادگی بدنی یکی از مسائلی بود که فصل گذشته در بارسا جنجال به پا کرد. خوان لاپورتا این نکته را به عنوان یکی از دلایل، اما نه اصلی، برای توجیه اخراج ژاوی اعلام کرد.

و برخی از بازیکنان نیز ناراحت بودند که جلسات تمرینی از نظر فشار و سختی آن چیزی که تصور می‌کردند نبود... رئیس باشگاه می‌دانست که با فلیک این جنبه و بسیاری موارد دیگر در زندگی روزمره بازیکنان بارسا اهمیت پیدا می‌کند.

2057450

و همینطور هم بوده است. اگرچه پیش فصل زمانی است که همه تیم‌ها بیشترین تاکید را بر دستیابی به سطح بهینه توده عضلانی و چربی و تمرینات بدنسازی شدید را دارند، بارسلونا گام مهمی در این زمینه برداشته است.

بازیکنان همیشه در ابتدای تمرینات حرکات قدرتی انجام می‌دهند که تقریباً تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند و سپس به آیتم‌های کار با توپ می‌پردازند. جلسات تمرینی نسبت به گذشته نه طولانی‌تر است و نه در دو مرحله برگزار می‌شود اما سخت‌تر و با استراحت کمتری برپا می‌شود.

2057449

این روش سازماندهی جلسات تمرینی و این نوع روتین قرار نیست فقط مختص به تابستان باشد و فلیک امیدوار است که تمامی بازیکنانش در طول فصل این برنامه را پیش ببرند.

دیدگاه‌ها