کد خبر : 2056755 | 02 مرداد 1403 ساعت 11:20 | 26.2K بازدید | 13 دیدگاه

پاریس ۲۰۲۴:

کابوس ژاپن با یک برد هم راضی می‌شود

تیم ملی والیبال مصر ضعیف‌‌ترین تیم والیبال حاضر در المپیک محسوب می‌شود.

کابوس ژاپن با یک برد هم راضی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مردان مصر در دنیای والیبال اکنون جایگاه خوبی ندارد. با این حال، مصر در بازی‌های المپیک حضور خواهد داشت. آن‌ها در گروه خود باید با لهستان، برزیل و ایتالیا روبرو شوند.

همه نشانه‌ها حاکی از آن است که هیچ شانسی برای موفقیت مصر وجود ندارد. بعضی از کارشناسان می‌گویند که از دوازده تیم حاضر، یازده تیم شانس کسب مدال در مسابقات والیبال المپیک امسال را دارند و تنها مصر است که انتظار نمی‌رود عملکرد خوبی در رقابت‌های پاریس داشته باشد.

با این حال، این تعجب‌آور نیست زیرا تیم ملی این کشور در رده‌بندی FIVB در رده نوزدهم قرار دارد و تنها به این دلیل که آفریقا حق یک سهمیه المپیک را دارد، مصر در بازی‌های المپیک حضور خواهد داشت.

«فرعون‌ها» تاکنون پنج بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده‌اند که اولین بار در سال ۱۹۷۶ و آخرین بار در سال ۲۰۱۶ بوده است. اما هرگز موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها نشده‌اند. بهترین نتیجه آن‌ها در ریودوژانیرو بود، زمانی که آن‌ها در یک مسابقه گروهی (در مقابل کوبا) پیروز شدند و در رده‌بندی نهایی رتبه نهم را به دست آوردند. آن‌ها بیشتر در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته‌اند و تاکنون ده بار در آن شرکت کرده‌اند. اولین مسابقه آن‌ها در قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۴ بود، اما بهترین نتیجه آن‌ها در سال ۲۰۱۰ بود که در رده سیزدهم قرار گرفتند.

2057144

مصر در قاره آفریقا نتایج خوبی گرفته است، زیرا تاکنون ۹ بار قهرمان آفریقا شده‌اند. آخرین باری که آن‌ها ثابت کردند بهترین هستند، در سال ۲۰۲۳ بود که در فینال الجزایر را شکست دادند.

شاگردان فرناندو مونوز در مرحله گروهی بازی‌های المپیک با لهستان، ایتالیا و برزیل هم‌گروه هستند. آن‌ها حضور خود در رقابت‌های پاریس را با دیدار مقابل لهستان آغاز می‌کنند. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که هر پیروزی مصر در المپیک یک شگفتی بزرگ محسوب می‌شود.

مربی مصر اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که اگر تیمی ما را دست کم بگیرد، ما آماده پیروزی بر این تیم خواهیم بود.

مصر که سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک با شگفتی‌آفرینی ژاپن را از پیش رو برداشت و به کابوس این تیم تبدیل شد.

دیدگاه‌ها