کد خبر : 2056708 | 02 مرداد 1403 ساعت 01:15 | 17.3K بازدید | 23 دیدگاه

تصمیم دیوانه‌وار: قطع انگشت برای حضور در المپیک!

مت داوسون، بازیکن هاکی روی چمن استرالیا، برای شرکت در المپیک، انگشت خود را که دچار شکستگی شده بود، قطع کرد!

تصمیم دیوانه‌وار: قطع انگشت برای حضور در المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، مت داوسون برای شرکت در المپیک پاریس دست به اقدام فوق‌العاده‌ای زده و بخشی از انگشت خود را قطع کرده است تا برای سومین حضورش در بازی‌های المپیک آماده باشد.

این بازیکن ۳۰ ساله که در بازی‌های توکیو مدال نقره کسب کرده بود، پس از شکستن انگشت دست راستش، در آستانه از دست دادن المپیک قرار گرفته بود.

پزشکان به او دو گزینه دادند: قطع بخشی از انگشت یا صبر برای بهبودی آن که به معنای از دست دادن المپیک بود. تنها یک راه وجود داشت که او به پاریس برسد.

او به شبکه سِوِن استرالیا گفت: «زمان زیادی برای تصمیم‌گیری نداشتم. تصمیم گرفتم و سپس با همسرم تماس گرفتم و او گفت «نمی‌خواهم تصمیم عجولانه‌ای بگیری.» اما فکر می‌کنم تمام اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری نه تنها برای بازی در پاریس، بلکه برای زندگی پس از آن داشتم.»

2057104

سرمربی تیم مردان استرالیا از شجاعت و تعهد داوسون تمجید و اعتراف کرد که مطمئن نیست اگر خودش بود، همین کار را می‌کرد.

کالین بچ، سرمربی تیم گفت: «بهترین راه برای بهبودی از آن و رسیدن به المپیک، قطع کردن انتهای انگشت بود. بنابراین او تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. این چیزی نیست که یک مربی بتواند برای بازیکن تصمیم بگیرد. تمام اعتبار این کار به مت تعلق می‌گیرد. مطمئن نیستم که خودم این کار را می‌کردم، اما او این کار را کرده، پس عالی است.»
استرالیا که در توکیو به بلژیک باخت، امیدوار است در پاریس بهتر عمل کند، جایی که مسابقات هاکی از ۲۷ ژوئیه آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها