کد خبر : 2056697 | 02 مرداد 1403 ساعت 09:11 | 3.8K بازدید | 30 دیدگاه

ورزشکاران فلسطینی:

حضور ما در المپیک فقط ورزشی نیست!

ورزشکاران فلسطینی اعلام کردند که حضور آنها در المپیک 2024 پاریس در میان جنگ غزه یک پیروزی برای کشورشان خواهد بود.

حضور ما در المپیک فقط ورزشی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، بیشتر ورزشکارانی که نماینده فلسطین در المپیک پاریس هستند، در کشور دیگری به دنیا آمده‌اند اما با این حال به شدت به سرزمین مادری خود اهمیت می‌دهند. ورزشکاران فلسطینی می‌گویند که برای رقابت هیجان‌زده هستند، اما حضورشان در این بازی‌ها تنها به ورزش محدود نمی‌شود و آنها با جنگ ظالمانه در غزه که باعث شهادت ده‌ها نفر شد، بار سنگین‌تری را بر دوش دارند.

یزن البواب، شناگر 24 ساله که در عربستان سعودی متولد شده و در دبی زندگی می‌کند، می‌گوید که انتظار نداشت با شنای خود شناخته شود. او می‌گوید: من شنا را راهی برای بیان آرمان فلسطین می‌دانم. فرانسه فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد، اما من آنجا هستم و تا پرچم کشورم را بالا ببرم. این وظیفه من است.

2057088

کاروان فلسطین در المپیک پاریس که از جمعه آینده آغاز می‌شود، متشکل از 6 ورزشکار است که در مسابقات بوکس، جودو، تکواندو، تیراندازی و شنا شرکت می‌کنند و امید زیادی برای کسب مدال ندارند. این ورزشکاران در شرایطی در المپیک شرکت می‌کنند که در دوران آماده‌سازی خود از کشورهای عربی از جمله کویت، قطر، لیبی و مصر درخواست می‌کردند تا به آنها اجازه تمرین در کشورشان بدهند.

نکته مهم اینکه مقامات ورزشی فلسطین اعلام کردند که از اکتبر سال 2023 تاکنون بیش از 300 ورزشکار، داور و مسئول ورزشی در جنگ غزه کشته شده‌اند و تمامی امکانات ورزشی در غزه ویران شده است.

عمر اسماعیل، تکواندوکار فلسطینی که در دبی از پدر و مادری اهل فلسطین به دنیا آمده است، آرزوهای ورزشی بزرگی دارد و می‌گوید که هدفش کسب مدال طلا در پاریس است.

2057090

فالیری ترزی، شناگر فلسطینی نیز گفته است: من قبلاً این را گفته بودم اما یکی از خوش شانس‌ترین افراد جهان هستم. من این فرصت را دارم که برای کشورم رقابت کنم و پرچم کشورم را بالا ببرم. دلم برای مردم می‌سوزد. هر بار که شنا می‌کنم به مردم فلسطین و رنج آنها فکر می‌کنم. من می‌خواهم تا جایی که ممکن است آنها را خوشحال کنم.

نادر الجیوسی، مدیر فنی کاروان فلسطین در پاریس، می‌گوید: امید زیادی داشتیم که با ورزشکاران بیشتری به پاریس 2024 برویم، اما بسیاری از این فرصت‌ها را به دلیل توقف کامل همه فعالیت‌ها در کشور از دست داده‌ایم.

الجیوسی از پاسخ به این سوال که ورزشکاران فلسطینی در صورت رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی کنار خواهند کشید خودداری کرد و گفت: ببینیم قرعه کشی برای ورزشکاران ما چگونه خواهد بود. ما می‌دانیم که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم، اما لازم نیست هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را بگوییم.

او همچنین تاکید کرد که کسب مدال، اولویت اول ورزشکارانی نیست که وارد پاریس شده‌اند. او ادامه داد: ما به آنجا می‌رویم تا فلسطینی بودن خود را نشان دهیم. ما تا آخرین لحظه روی رقابت تمرکز می‌کنیم، کاری که 80 سال است به عنوان یک ملت انجام می‌دهیم.

دیدگاه‌ها