کد خبر : 2056103 | 30 تیر 1403 ساعت 17:57 | 13.2K بازدید | 13 دیدگاه

آخرین بروزرسانی درباره سرمربی تیم ملی والیبال

رئیس فدراسیون والیبال ایران، گفت: به زودی سرمربی تیم ملی والیبال مشخص می‌شود.

آخرین بروزرسانی درباره سرمربی تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، آخرین تمرین تیم ملی والیبال نوجوانان پسر ایران برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی زیر 18 سال آسیا امروز (شنبه 30 تیر) با حضور اصحاب رسانه در سالن فدراسیون برگزار شد و ملی پوشان امشب برای شرکت در این مسابقات بحرین اعزام می‌شوند.

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران در جمع اصحاب رسانه، گفت: قرار نبود تیم زیر 18 سال تشکیل شود اما این اتفاق افتاد و به بهترین نحو بازیکنان اردوهای آماده‌سازی را پشت سر گذاشتند و خداراشکر اردوهای خوبی در سطح کشور برگزار کردیم و همچنین این تیم زودتر به بحرین اعزام می‌شود و یک اردو در این کشور برگزار می‌کند تا بازیکنان تجربه اردوی خارجی را نیز به دست آورند. با توجه به هماهنگی که با فدراسیون والیبال بحرین رخ داد قرار شد تیم ایران چند دیدار تدارکاتی را نیز در این کشور انجام دهد و امیدواریم که بتوانیم در رده‌های سنی والیبال برای آینده تیم ملی بزرگسالان سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به هدف فدراسیون در تیم‌های پایه، گفت: نتایجی که درحال حاضر کسب می‌شود این امیدواری را ایجاد می‌کند که در سال‌های نزدیک شاهد تحول در تیم ملی والیبال بزرگسالان باشیم. بارها گفتم که دنبال نتیجه‌گیری در تیم‌های پایه نیستیم و باید بتوانیم استعدادها را در رده‌ها پیدا کنیم تا در تیم بزرگسالان این بازیکنان به اوج کیفیت خود برسند. یکی از معضلاتی که با آن دست به گریبانیم این است که والیبال ایران در رده‌های پایه خوب است و نتایج خوبی می‌گیریم اما متاسفانه حلقه وصل والیبال از رده‌های سنی به بزرگسالان خوب نیست و برنامه‌ای برای آن تعریف نشده. انشاالله بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم تا بازیکنان با همین توانمندی که در تیم‌های پایه حاضر می‌شوند در رده بزرگسالان نیز حضور یابند.

ویدئو: 347928

تقوی در خصوص تمهیدات وزارت ورزش و جوانان برای کسب موفقیت در رشته والیبال، گفت: وزارت ورزش به صورت اختصاصی برای یک تیم یا یک رده سنی خاص نیست. البته از ابتدای سال که فدراسیون والیبال را تحویل گرفتیم، هروقت نیاز به کمک داشتیم وزارت ورزش در حد توان‌ به فدراسیون والیبال یاری رساند اما همانطور که عادل غلامی اشاره کرد بحث زیرساخت‌های والیبال در ایران و جایگاه این رشته در سطح جهانی هیچ تناسبی با هم ندارد و این موضوع هم با بودجه‌های جاری و سالیانه حل نمی‌شود. باید تلاش کنیم تا در دولت آینده نگاه ویژه و عدالت محوری به ورزش شود. من همیشه می‌گویم گاهی اوقات مساوات عین بی عدالتی است. عدالت یعنی هرکسی به اندازه توانمندی و جایگاه و ظرفیت خود از امکانات بهره‌مند گردد. درحال حاضر فدراسیون والیبال جزء فدراسیون‌هایی است که از نظر جایگاه جلوتر از امکاناتش است.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص تعامل با رسانه‌ها ادامه داد: در طی چندماه اخیر نشان دادم که همیشه درخدمت دوستان رسانه‌ای بودم. علتش این است که رسانه را پل ارتباطی ارزشمندی بین هواداران والیبال که صاحبان و مالک اصلی این ورزش هستند با فدراسیون والیبال می‌دانم و برخلاف برخی از دوستان اعتقاد دارم که باید از تعاریف دست برداریم زیرا انتقاد سازنده، درست و دلسوزلانه تاثیر گذار است. بسیاری از کارشناسان والیبال در رسانه به عنوان بازوان فدراسیون والیبال همیشه این کار را کردند و توجه به نقدهای سازنده باعث می‌شود تا فدراسیون والیبال از مشکلات‌ عبور کند.

2016666

تقوی درخصوص روند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، گفت: پیگیر هستیم تا یکی از مربیان بزرگ دنیا را به ایران بیاوریم و بتوانیم از تجربیات او استفاده کنیم. درحال حاضر یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون والیبال از دستور کار خارج شد زیرا با کشور دیگری قرارداد بسته است. سه مربی دیگر مدنظرمان است که دو گزینه هم اکنون سرمربیان تیم‌های حاضر در المپیک هستند و گزینه دیگر در المپیک پاریس نیست اما سابقه حضور در المپیک را دارد مشغول رایزنی با او هستیم. نگاه‌ فدراسیون به گونه‌ای است که بهترین گزینه را با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی کشورمان استخدام کنیم و همچنین مربی جدید بتواند به بهترین شکل تجربیات خود را به بازیکنان تیم ملی انتقال دهد. همانطور که می‌دانید والیبال ایران تجربه حضور آلکنو را دارد که یک مربی بزرگ با کارنامه‌ای قابل دفاع بود اما با او نتیجه لازم را نگرفتیم.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص زمان انتخاب سرمربی تیم والیبال بزرگسالان گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان باید تمامی شرایط را درنظر بگیریم و نکته‌ای که هم اکنون با آن مواجهیم و برای فدراسیون والیبال مهم است این می‌باشد که معمولا مربیان بزرگی که در المپیک هستند با باشگاه‌های بزرگ قرارداد بستند و طبیعی است که در سال اول نتوانیم به صورت کامل از حضور مربی بزرگ برای تیم ملی والیبال استفاده کنیم اما نگاهم این‌گونه است که قرارداد طولانی مدت با یک مربی بزرگ ببندیم تا از سال دوم بتواند کاملا در اختیار تیم ملی والیبال قرار بگیرد. این هزینه‌ای است که فدراسیون والیبال برای پیشرفت در رده‌های پایه و بزرگسالان باید بپردازد.

تقوی در پایان گفت: تمام تلاش‌مان این است که در کوتاه‌ترین زمان پس از المپیک قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی والیبال منعقد شود زیرا این مقطع را دوره را طلایی می‌دانم و اجازه نمی‌دهیم مانند سال‌های قبل انتخاب مربی به انتهای سال موکول شود. درحال حاضر نمی‌توانم درخصوص روال قانونی و حقوقی بستن قرارداد صحبت کنم اما تلاش می‌کنیم تا حداکثر یک‌ماه پس از المپیک وضعیت سرمربی را تعیین تکلیف کنیم و حتی اگر قرارداد نبسته باشیم وضعیت مربی مدنظر را مشخص کرده باشیم.

دیدگاه‌ها