کد خبر : 2056012 | 30 تیر 1403 ساعت 13:01 | 135.6K بازدید | 290 دیدگاه

جدایی غیرمنتظره کاپیتان به سمت ایران؛

شوک تراکتور به فوتبال کرواسی با یک انتقال

جدایی ستاره لیگ کرواسی به مقصد تراکتور موجب تعجب هواداران فوتبال در این کشور شده است.

شوک تراکتور به فوتبال کرواسی با یک انتقال

به گزارش "ورزش سه"، ایگور پوستونسکی پس از هفت سال حضور متوالی در سطح اول فوتبال کرواسی و چهار فصل بازی برای واراژدین که تبدیل به مهره کلیدی این باشگاه شده بود، تصمیم به جدایی و فسخ قرارداد با تیمش گرفت تا راهی ایران شود و شاگرد دراگان اسکوچیچ در تراکتور شود که این اتفاق، تعجب هواداران تیمش را به دنبال داشته است.

وب‌سایت کروات sportske نسبت به انتقال این هافبک 29 ساله به تراکتور واکنش نشان داده و در گزارش مفصلی نوشته است:

«طبق اعلام رسمی باشگاه واراژدین، این تیم که فصل گذشته در رتبه ششم جدول لیگ یک کرواسی قرار گرفت، به طور توافقی با ایگور پوستونسکی برای پایان همکاری و فسخ قرارداد به توافق رسیده‌اند.

این خبر با توجه به جایگاه ویژه‌ای که پوستونسکی برای این تیم داشت، بسیاری از هواداران باشگاه واراژدین را شگفت زده کرد و انتخاب باشگاه جدید توسط این بازیکن «تراکتور ایران» برای آنها تعجب‌آور بود. صحبت از باشگاهی است که دراگان اسکوچیچ را پس از جدایی اخیرش از تیم فوتبال زیر 21 سال کرواسی، به خدمت گرفته و امیدوار است با جذب پوستونسکی، تیمش را تقویت کند و نتایج خوبی در لیگ برتر ایران به دست بیاورد.

2056033

ایگور پوستونسکی در فصل 21-2020 به واراژدین پیوست و قراردادش تا سال 2026 اعتبار داشت. او در مدت حضورش در باشگاه واراژدین در مجموع 87 بازی انجام داد، 17 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل داد. هوش بالا، توانایی بازی‌خوانی و رهبری در زمین او را به عضوی جدانشدنی در تیم واراژدین تبدیل کرده بود و به‌عنوان کاپیتان، اغلب موتور محرک تیم، سازمان دهنده بازی و یک مهره کلیدی در میانه میدان به شمار می‌رفت و همچنین تطبیق پذیری و فداکاری او در مسائل تاکتیکی، به بسیاری از موفقیت‌های این باشگاه کمک کرد.

بدون شک پوستونسکی یکی از مهم‌ترین بازیکنان واراژدین در فصول گذشته بود. توانایی انتقال توپ از دفاع به حمله و دقت در پاس دادن، او را به یکی از بهترین هافبک‌های لیگ تبدیل کرد و به همین دلیل قطعا رفتن او برای واراژدین شکست محسوب می‌شود.

2056034

البته بعد از جدایی پوستونسکی این سوال پیش می‌آید که آیا واراژدین با همان شکل قبلی منتظر شروع فصل جدید لیگ کرواسی است؟ عملکرد واراژدین در پیش فصل، موجب خوش‌بینی هواداران این تیم شد، چراکه آنها تنوع تاکتیکی داشتند و در سیستم مختلف 3-3-4 و 2-5-3 را امتحان کردند که آرایش اولیه به آنها شکل هجومی‌تری داد و جدایی پوستونسکی در شکل بازی این تیم مؤثر خواهد بود.

بدون شک رهبری و تجربه کاپیتان پوستونسکی در فصل اخیر برای واراژدین اهمیت زیادی داشت و حالا باید دید از این به بعد و بدون حضور او، این تیم چه عملکردی در لیگ یک کرواسی و نخستین مسابقه فصل در سه آگوست مقابل گوریکا دارد.

دیدگاه‌ها