کد خبر : 2055597 | 28 تیر 1403 ساعت 12:53 | 36.3K بازدید | 68 دیدگاه

اسپانیا به جایگاه سوم جهان رسید

رتبه بیستم ایران در رنکینگ فیفا تضمین شد

در جدیدترین رنکینگ فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در جایگاه بیستم دنیا باقی ماند.

رتبه بیستم ایران در رنکینگ فیفا تضمین شد

به گزارش "ورزش سه"، با پایان رقابت‌های یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا، فدراسیون جهانی فوتبال نیز جدیدترین رنکینگ خود از رتبه بندی تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد که تیم ملی ایران در رتبه بیستم جهان باقی ماند ضمن اینکه ملی پوشان همچنان جایگاه دوم آسیا را نیز در اختیار دارند.

در این فیفا دی، تیم ملی ایران هیچ مسابقه‌ای برگزار نکرد و در شرایطی که رتبه بیستمی دنیا توسط دانمارک تهدید می‌شد اما در نهایت وایکینگ‌ها با چهار امتیاز کمتر نیست به ایران، در رتبه بیست و یکم دنیا قرار گرفتند.

در میان تیم‌های آسیایی، پس از درخشش سوئیس در رقابت‌های یورو، آنها چهار پله صعود کردند که این جهش منجر به سقوط یک پله‌ای ژاپن به رده هجدهم دنیا شد. سامورایی‌ها همچنان بهترین تیم آسیا باقی ماندند.

تیم‌های ملی کره جنوبی و استرالیا نیز هر کدام یک پله در رنکینگ جهانی سقوط کردند تا ایران تنها تیم در میان چهار کشور برتر قاره باشد که در رنکینگ جدید، دچار تنزل نشده است.

در رتبه‌بندی کلی، اسپانیا پس از قهرمانی در رقابت‌های یورو، صعود چشمگیری داشت. آنها با کسب 105 امتیاز مثبت، به رتبه سوم دنیا صعود کردند. آرژانتین نیز پس از قهرمانی در کوپا، 1901 امتیازی شد و ضمن افزایش فاصله‌اش با فرانسه رده دومی، همچنان برترین تیم دنیا باقی ماند.

2055356

انگلیس نیز به رتبه چهارم دنیا رسید و برزیل با یک پله سقوط، به جایگاه پنجم دنیا رسید. از سپتامبر 2016 تا کنون، این پنجمین بار است که سلسائو در رتبه پنجم قرار می‌گیرد که بدترین جایگاه این تیم در این بازه هفت ساله است.

بلژیک نیز پس از عملکرد فاجعه بار در یورو، ضمن سقوط سه پله‌ای، به رده ششم رسید. هلند و پرتغال در رده‌های هفتم و هشتم ایستادند و کلمبیا پس از نمایش درخشان در کوپا، به رده نهم دنیا صعود کرد و ایتالیا نیز دهم است.

تیم ملی ترکیه که یکی از شگفتی سازان یورو بود، 16 پله در رنکینگ جهانی صعود کرد و به رتبه بیست و ششم دنیا رسید. ونزوئلا نیز با 17 پله صعود و رسیدن به رتبه 37 جهان، بیشترین صعود را در رنکینگ جدید به نام خود ثبت کرد. جمهوری چک با سیزده پله سقوط و رسیدن به رده 47 جهان، بیشتری نزول را در این رنکینگ داشته است.

دیدگاه‌ها