کد خبر : 2055256 | 26 تیر 1403 ساعت 22:24 | 22.6K بازدید | 21 دیدگاه

افشاگری رئیس میلان: فاصله‌ای با ورشکستگی نداشتیم

پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه میلان، جزئیات تکان دهنده‌ای از دوران مالکیت فاجعه‌بار لی یونگ هونگ را فاش کرد.

افشاگری رئیس میلان: فاصله‌ای با ورشکستگی نداشتیم

به گزارش "ورزش سه"، طبق گفته‌های اسکارونی، باشگاه میلان در سال ۲۰۱۸ تنها با دریافت ۵ میلیون یورو در آخرین لحظات توانست مجوز شرکت در مسابقات سری آ را کسب کند.

پیش از این مشخص بود که وضعیت مالی میلان در دوران مالکیت لی، که باشگاه را در سال ۲۰۱۷ از سیلویو برلوسکونی خریداری کرده بود، وخیم بوده است. لی برای خرید باشگاه که مبلغ سرسام‌آور ۷۴۰ میلیون یورو هزینه داشت، مجبور به دریافت وام سنگینی از شرکت الیوت منجمنت (Elliott Management) به مبلغ ۳۰۳ میلیون یورو با بهره بالا شد. اما او نتوانست این وام را بازپرداخت کند و تنها یک سال بعد مالکیت باشگاه را از دست داد.

2054823

اسکارونی در مراسمی که برای اعلام جشن‌های ۱۲۵ سالگی باشگاه میلان برگزار شد، عمق فاجعه را شرح داد: «داستان من با میلان از آن دوران شوم لی یونگ هونگ آغاز شد. من به عنوان نماینده الیوت به هیئت مدیره پیوستم و یک سال پرشور را تجربه کردم. انبوهی از تعهدات مالی وجود داشت و حساب‌های باشگاه هرگز مرتب نبودند. در آخرین ثانیه‌های آخرین مهلت، ۵ میلیون یورو دریافت کردیم که به ما اجازه داد برای فصل جدید ثبت‌نام کنیم.»

در ایتالیا، هر باشگاهی برای ثبت‌نام در فصل جدید باید ثبات مالی خود را ثابت کند. در صورت عدم موفقیت، باشگاه ورشکسته اعلام شده و مجبور می‌شود از لیگ‌های نیمه‌حرفه‌ای دوباره شروع کند.

به نظر می‌رسد میلان در سال ۲۰۱۸ به این سرنوشت شوم نزدیک‌تر از آن چیزی بود که کسی بداند.

اسکارونی در ادامه گفت: «زمانی که الیوت منجمنت وارد شد و از من خواست تا رئیس باشگاه شوم، دوره وحشتناکی بود. ۲۲ جولای ۲۰۱۸ بود که در جلسه‌ای با سهام‌داران با چهره‌های عبوس و تعداد کمی خبرنگار شرکت کردم. ما پنج سال را بدون حضور در لیگ قهرمانان پشت سر می‌گذاشتیم، شاید تاریک‌ترین سال‌های میلان بود. می‌دانم که هواداران همه چیز را می‌خواهند، من هم همینطور، اما ما چند قدم به جلو برداشتیم و هیجان فوق‌العاده قهرمانی اسکودتو را تجربه کردیم.»

اسکارونی در سخنرانی خود همچنین با کنایه به رقیب همشهری، اینتر، که به تازگی قهرمان اسکودتو شده بود، اشاره کرد: «ما برای همیشه باشگاه بزرگ میلان خواهیم ماند، ما چیز دیگری نمی‌شناسیم...»

دیدگاه‌ها