کد خبر : 2054722 | 23 تیر 1403 ساعت 23:32 | 30.8K بازدید | 15 دیدگاه

مارک گوئهی:

قهرمان یورو شویم مدالم را به پدر و مادرم می‌دهم

مارک گوئهی، مدافع تیم ملی انگلیس، می‌گوید در صورت قهرمانی در یورو، مدالش را به پدر و مادرش خواهد داد.

قهرمان یورو شویم مدالم را به پدر و مادرم می‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث پیش از یورو ۲۰۲۴، گزینه‌های انگلیس در پست مدافع میانی بود.
پس از اینکه هری مگوایر به دلیل مصدومیت از فهرست نهایی ۲۶ نفرهٔ انگلیس جا ماند، برخی معتقد بودند که لوئیس دانک می‌تواند جایگزین مناسبی برای بازی نخست مرحلهٔ گروهی مقابل صربستان باشد. با این حال، گرت ساوتگیت به مارک گوئهی اعتماد کرد و از آن زمان به بعد، او یکی از بهترین بازیکنان انگلیس در این تورنمنت بوده است.

ساوتگیت پس از پیروزی ۲-۱ مقابل اسلواکی گفته بود: «او مدافع جوانی است که ما به او ایمان زیادی داشتیم. او با عملکردش در این تورنمنت، پاسخ این اعتماد را داده است.»

گوئهی بازی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی مقابل سوئیس را از دست داد، اما در بازی نیمه‌نهایی دراماتیک مقابل هلند که انگلیس با گل دیرهنگام اولی واتکینز پیروز شد و به فینال رسید، حضور داشت. اکنون انتظار می‌رود این مدافع ۲۴ ساله در فینال مقابل اسپانیا در خط دفاع سه نفره کنار کایل واکر و جان استونز از منچستر سیتی بازی کند. گوئهی در صحبت‌هایش پیش از بازی یکشنبه در برلین گفت که اگر انگلیس قهرمان شود، مدال قهرمانی‌اش را به والدینش خواهد داد.

2053642

وقتی از او دربارهٔ مدال قهرمانی پرسیده شد، او گفت: «من آن را به مادرم و پدرم می‌دهم، آنها از آن مراقبت خواهند کرد. مهم‌تر از مدال، خاطرات است. چیزهای فیزیکی از بین می‌روند، اما خاطرات را می‌توان به اشتراک گذاشت. این مهم‌ترین چیز است.»

گوئهی پیش از این مدال طلایی را که برای پیروزی مقابل اسپانیا در جام جهانی زیر ۱۷ سال دریافت کرده بود، به والدینش داده بود. او دربارهٔ آن پیروزی در جام جهانی ۲۰۱۷ گفت: «ما مقابل اسپانیا، یک تیم واقعاً خوب، بازی کردیم. آنها بازیکنانی دارند که در آن زمان بازی می‌کردند و هنوز هم بازی می‌کنند که فوق‌العاده است. برای همهٔ ما خاطره‌ای شگفت‌انگیز بود. من، فیل فودن، کانر گالاگر. برای ما فوق‌العاده بود که در آن بازی و این بازی فینال حضور داشته باشیم. من نمی‌دانم آن مدال‌ها کجا هستند. مادرم و پدرم آنها را دارند، اما من ندارم. من واقعاً نمی‌دانم کجا هستند.»

دیدگاه‌ها