کد خبر : 2054459 | 23 تیر 1403 ساعت 03:05 | 31.5K بازدید | 16 دیدگاه

با 80 میلیارد آپارتمان می‌توانید بخرید؟

صادقی: با میزگرد برای استقلال بازیکن گرفتند!

کاپیتان سابق استقلال به انتقادهایی که در خصوص مبلغ بالای قرارداد بازیکنان مطرح می‌شود، واکنش نشان داد.

صادقی: با میزگرد برای استقلال بازیکن گرفتند!

به گزارش ورزش سه، امیرحسین صادقی، کاپیتان اسبق استقلال که یکی از افراد حاضر در بازی خیریه به سود آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بود، در گفتگویی با خبرنگاران درباره شرایط نقل و انتقالات فوتبال ایران و ارقام قرارداد بازیکنان صحبت کرد.

او در پاسخ به این سوال که افراد حاضر در این مراسم در شرایط فعلی چقدر دریافت می‌کردند، گفت: ذهن مقایسه‌گر اینجا جواب نمی‌دهد. اگر فوتبالیست‌ها در هر دوره‌ای از مسائل مالی استفاده می‌کنند، حق مسلم‌شان است. شما ورزشکار نیستید و یک ریتم درآمدی دارید و تا زمانی که جا دارید، قلم دست‌تان است. فوتبالیست نهایت توانش ۱۵-۲۰ سال است و باید در این مدت برای زندگی بعدش پول جمع کند. من شش سال است از فوتبال بیرون آمده‌ام و این حرف را می‌زنم. قبلا هم گفتم حلا‌تر از حلال است. نهایت پولی که شما در این نقل و انتقالات شنیده‌ای چقدر است؟

ویدئو: 347382

او در واکنش به خبرنگاری که پاسخ داد "۸۰ میلیارد هم شنیده‌ شده است" عنوان کرد: الان تا ۸۰ میلیارد می‌توانید یک واحد ۱۰۰ متری در تهران بخرید؟ نمی‌توانید. من مثال می‌زنم. ۸۰ میلیارد هم همه فوتبال ایران نیست، یک باشگاه است. یک یا نهایت دو باشگاه بتوانند پول بدهند. اینطور که من شنیدم فوتبال کشور زیر ۱۵-۲۰ میلیارد است و این پولی برای فوتبالیست‌های ما نیست و ارزش‌شان خیلی بیشتر از اینهاست.

صادقی با انتقاد از سقف بودجه باشگاه‌ها عنوان کرد: فکر می‌کنم از زمانی که سقف قراردادها آمده، تزلزل در بازار فوتبالیست‌ها اتفاق افتاده و هم زیرمیزی زیاد شده و هم ارزش‌گذاری بد شده است. مطبوعات اتفاقاتی رقم می‌زنند که ارزش اصلی بازیکن از بین می‌رود و در خلا می‌ماند. باید رسیدگی کنند. آقای تاج باید در بحث ارزش‌گذاری و سقف قراردادها کدخدامنشی کند. الان استقلال می‌خواهد به بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا برود و برابر تیم‌هایی بازی کند که یک بازیکنش اندازه دو بازیکن استقلال است. این ظلم به فوتبال ایران است و برای هنین عقب هستیم. باید فکر بهتری در این زمینه شود.

بازیکن سابق استقلال درباره جذب دو بازیکن بدون نظر جواد نکونام عنوان کرد: ما میزگردی که بخواهد بدون سرمربی، بازیکن انتخاب کند، ندیده‌ایم. در این چند سال کسانی را که بتوانند بابت کسوت و بازی کردن‌شان نظر بدهند و صحبت کنند و ضعف‌های استقلال را برطرف کنند، ندیده‌ام. چند سال پیش شنیدم سه نفر آدم تیم را بستند که سمتی در تیم نداشتند. من مجموعه‌ای را که بخواهد بدون سرمربی شروع به جذب سرمربیکند، ندیده‌ام. متاسفانه از پیشکسوتان استقلال هم استفاده‌ای نمی‌شود و موضوعات زیادی هم اتفاق میفتد که شما می‌بینید. دو بازیکن بوسنیایی جذب شدند که حتما باشگاه صلاح دیده و با وضعیتی هم که سید حسین حسینی داشت، باید فکر جایگزینش باشد. اینها باید با نظر مربی و کادرفنی باشد. اینها جزو اتفاقات نادر فوتبال است.

دیدگاه‌ها