کد خبر : 2054395 | 22 تیر 1403 ساعت 15:01 | 29.1K بازدید | 7 دیدگاه

بعد از 15 سال و برای اولین بار؛ ازبکستان از سد ایران گذشت؛

لطفا ببینید: آثار مشهود از سقوط تیم قهرمان!

تیم ملی فوتسال زنان ایران درحالی امروز حریف ازبکستان نشد که این تیم هرگز موفق به شکست ایران نشده بود.

لطفا ببینید: آثار مشهود از سقوط تیم قهرمان!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو قهرمانی متوالی تیم ملی زنان کشورمان در جام ملت‌های 2015 و 2018، حالا از این تیم انتظاری جز تکرار قهرمانی نمی‌رود. اما روند آماده‌سازی تیم ملی زنان ایران بعد از قهرمانی درخشان در سال 2018، چیزی جز یک سیر نزولی را نشان نمی‌دهد.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که دختران کشورمان در طی 6 سال گذشته به جز حضور در کافا و دیدار دوستانه با روسیه، در هیچ تورنمنتی حاضر نبودند؛ اما در مقابل تیم‌های دیگر در قاره کهن، از وقفه پیش آمده تا شروع سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به بهانه کرونا، نهایت بهره را برده و با تیم های مطرح در سطح اروپا و آمریکا، مسابقات تدارکاتی برگزار کردند.

به طور مثال، یکی از حریفان همیشگی تیم ملی ایران در 15 سال اخیر، تیم ملی ازبکستان بوده است؛ تیمی که سال‌ها مقابل تیم ملی کشورمان حرفی برای گفتن نداشت، اما سال گذشته سرانجام بعد از قبول پنج شکست، موفق به کسب تساوی مقابل ایران شد و حالا ظهر امروز در تورنمنت چهار جانبه چین، شکست سنگینی را به تیم ایرانی متحمل کرد.

2022203

ازبکستان در دیدار امروز برابر ایران، از نظر آمادگی جسمانی کاملا برتری خود را به ایران دیکته کرده بود و بعد از کامبک در نیمه نخست، در نیمه دوم با نتیجه 7 بر 4 پیش افتاد. چیزی که در این دیدار به وضوح دیده می‌شد؛ عدم توان لازم به ویژه از نظر بدنی در بازیکنان ایران بود که در دقایق پایانی توان بازگشت به مسابقه را نداشت و فقط یک گل را جبران کرد!

حال سوال این است که در شرایطی که سال‌هاست تیم ملی کشورمان مقابل تیم‌های بزرگ قاره کهن مانند تایلند، ژاپن و... محک نخورده‌ است و با شکست سنگینی که امروز متحمل شد،  از این تیم می‌توان انتظار دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا را داشت؟

دیدگاه‌ها