کد خبر : 2054329 | 22 تیر 1403 ساعت 01:57 | 27.6K بازدید | 5 دیدگاه

فوتبال ایتالیا قانون جنجالی را اصلاح کرد

اصلاحیه جنجالی «موله‌» برای جلوگیری از محرومیت ایتالیا توسط یوفا و فیفا تغییر کرد.

فوتبال ایتالیا قانون جنجالی را اصلاح کرد

به گزارش "ورزش سه"، جزئیات بیشتری در مورد تغییرات اعمال شده بر روی اصلاحیه جنجالی «موله‌» منتشر شده است. این تغییرات احتمالا برای جلوگیری از محرومیت احتمالی تیم‌های سری آ و تیم ملی ایتالیا توسط یوفا و فیفا به دلیل دخالت دولت، کافی باشد.

قوانین بسیار سختی در فوتبال اروپا و جهان وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که فدراسیون‌های ورزشی از نظر سیاسی کاملا مستقل عمل می‌کنند.

پیش از این، نامه‌ای از سوی فیفا و یوفا به وزیر ورزش ایتالیا، هشدار داده بود که اصلاحیه موسوم به «موله‌» نقض این قوانین به شمار می‌رود و «در صورت عدم تغییر متن، مجبور خواهیم شد تیم‌های ایتالیایی را از رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا کنار بگذاریم.»

این محرومیت احتمالی همچنین می‌توانست باعث شود ایتالیا حق میزبانی مسابقات یورو ۲۰۳۲ را که در حال حاضر به صورت مشترک با ترکیه بر عهده دارد، از دست بدهد.

اصلاحیه «موله‌» عصر امروز به تصویب رسید، اما با وجود اینکه جورجو موله‌، سیاستمدار پشت این اصلاحیه، آن را پیروزی بزرگی می‌داند، به نظر می‌رسد متن آن نسبت به نسخه اصلی تغییرات قابل توجهی کرده است.

بسیاری از نکاتی که مشکل‌ساز شده بودند، از جمله امکان دور زدن سیستم قضایی ورزشی توسط باشگاه‌ها و تجدید نظر مستقیم در دادگاه اداری منطقه‌ای (TAR) که یک دادگاه مدنی است، حذف شده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد بندی که به سری آ اجازه می‌داد تا با الگوبرداری از جدایی لیگ برتر از اتحادیه فوتبال انگلیس، استقلال خود را از فدراسیون حفظ کند، به همراه حق وتوی سری آ بر اصلاحات، حذف شده است.

1940493

اصلاحیه جنجالی برای سری آ تعدیل شد.
تنها عنصر باقیمانده قابل توجه، حکمی است که بر اساس آن، سری آ باید «نمایندگی کافی» در هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) داشته باشد.

وزیر ورزش ایتالیا، گفت: «اکنون برای فدراسیون، در صورت تمایل با مشارکت ما، یافتن راه حلی متعادل و مبتنی بر عقل سلیم برای موضوعی که اصلاحیه به آن پرداخته است، و همچنین سوالات بزرگتری که در طول سال‌ها در سیستم فوتبال پاسخی به آنها داده نشده، آسان‌تر خواهد بود.»

لورنزو کازینی، رئیس سری آ، همچنان نسخه تعدیل‌شده را پیروزی برای موضع خود می‌داند.

او گفت: «این اصلاحیه به سری آ در سیستم فدراسیون نمایندگی بیشتری می‌دهد. این پس از سال‌ها، اولین دستاورد مهم محسوب می‌شود. این اولین گام ضروری در مسیر اصلاحاتی است که سری آ مدت‌ها درخواست آن را داشته است.»

کازینی حتی با اشاره به شعار «مالیات بدون نمایندگی» گفت که این اصلاحیه معادل «مهمانی چای بوستون» در فوتبال ایتالیاست. [مهمانی چای بوستون، اعتراض مشهور آمریکایی‌ها علیه مالیات‌های وضع‌شده از سوی پارلمان بریتانیا بود.]

دیدگاه‌ها