کد خبر : 2054245 | 21 تیر 1403 ساعت 20:35 | 50.6K بازدید | 44 دیدگاه

ناگلزمان جانشین کروس را انتخاب کرد

یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، تصمیم خود را برای جایگزینی تونی کروس گرفته است.

ناگلزمان جانشین کروس را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه تیم ملی آلمان و اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف هم رفتند. در نهایت در این بازی که آخرین بازی کروس هم بود، ژرمن‌ها بازی را 2-1 به ماتادورها واگذار کردند و از راهیابی به نیمه نهایی باز ماندند. بعد از این دیدار بود که زمزمه جایگزینی تونی کروس شروع شد.

صبح که شد، در محل اقامت تیم ملی آلمان در هرتسوگناوراخ هنوز جمعی دور هم نشسته بودند. باورش برایشان سخت بود که این سفر شش هفته‌ای به پایان رسیده است.

تا ساعت 7:30 صبح، یوشوا کیمیش، تونی کروس، توماس مولر، آنتونیو رودیگر، مربی مشترک ساندرو واگنر و مدیر تیم توماس بهشتی در مورد باخت در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا و روحیه حاکم بر تیم صحبت می‌کردند. یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، پس از یک شب بسیار کوتاه، به بازیکنان گفت که چقدر به آنچه به دست آمده افتخار می‌کند: «مهم این است که ما شکست خوردیم، اما ناامید نشدیم. ما این مسیر را ادامه خواهیم داد. ما مثبت می‌مانیم و دوباره حمله می‌کنیم.»

این روحیه بعد از شکست تلخ در دقیقه 119 مقابل اسپانیا در رختکن هم حکمفرما بود. کیمیش در سخنرانی خود نه تنها خدمات کروس را پس از آخرین بازی او تقدیر کرد، بلکه طبق گزارش اسپورت بیلد، ستاره بایرن مونیخ در جمع بازیکنان گفت: «آنچه ما اینجا داشتیم را من قبلاً هرگز تجربه نکرده بودم. این یک حس "همه برای همه" بود، همان‌طور که باید در یک تیم باشد. من تا به حال در تیمی بازی نکرده ام که در آن هیچ خودخواهی وجود نداشته باشد و انسجام تیمی تا به این حد بالا باشد!»

پس از آن، حدود یک دقیقه در رختکن کف زدند.

2052969

"ما" زیر نظر ناگلزمان، واگنر و مربی مشترک بنجامین گلوک حرف اول را می‌زند. با وجود اینکه نیمه نهایی یورو بدون حضور میزبان آلمان برگزار شد، غرور از تغییر روحیه ایجاد شده در کشور غالب بود. ناگهان دوباره پوشیدن پیراهن تیم ملی آلمان در خیابان‌ها باحال شده است. هدف در جام جهانی 2026 در ایالات متحده، کانادا و مکزیک، به طور واضح کسب پنجمین عنوان قهرمانی برای آلمان است. این مسیر بدون تغییر ادامه خواهد داشت و اولین تصمیمات هم از قبل گرفته شده است.

ناگلزمان برای بازی‌های لیگ ملت‌های پیش‌رو در سپتامبر، اکتبر و نوامبر قصد آزمون و خطا ندارد. به این معنی که سبک بازی حتی بدون کروس هم حفظ خواهد شد.

آلمان‌ها به دنبال جانشینی برای کروس هستند که قبل از هر چیز باید پاس‌های دقیقی داشته باشد. تیمی از مربیان معتقدند که این وظیفه را به احتمال زیاد می‌توان به الکساندر پاولوویچ، آنجلو استیلر یا پاسکال گروس که کیفیت خود را به طور قابل اعتمادی ثابت کرده است، سپرد.

اما این به معنای این هم هست که با وجود خداحافظی کروس از خط میانی، جایی برای زوج سابق هافبک کیمیش و لئون گورتزکا وجود ندارد!

طبق گزارش اسپورت بیلد، ناگلزمان همچنان قصد دارد از کیمیش در پست دفاع راست استفاده کند. گورتزکا بعید است به ترکیب جدید تیم راه پیدا کند و جایگاه خود را پیدا کند.

دیدگاه‌ها