کد خبر : 2054140 | 21 تیر 1403 ساعت 12:36 | 33K بازدید | 28 دیدگاه

بارسا یک دندانپزشک استخدام کرد

دستور عجیب فلیک: دندان همه بازیکنان چک شود!

هانسی فلیک در اولین روز کاری خود به عنوان مربی بارسلونا دستور تست دندانپزشکی از تمامی بازیکنان را داد.

دستور عجیب فلیک: دندان همه بازیکنان چک شود!

به گزارش "ورزش سه"، هانسی فلیک با روش‌ها و خواسته‌هایش در اولین روز تست پزشکی بازیکنان بارسا همه را غافلگیر کرد. 

آاس امروز نوشت، یکی از موارد جدیدی که از سوی مرد آلمانی در شروع فصل مطرح شده، شامل معاینه دندانپزشکی در تست‌های پزشکی برای کل تیم است. 

آزمایش‌هایی که تاکنون انجام می‌شد دارای چهار بخش اصلی بود: آنتروپومورفیک (قد، شاخص چربی و غیره)، آزمایش خون و ادرار و آزمایش‌های قلب. با این حال، فلیک در نظر گرفته است که یک گزارش دندانپزشکی برای همه فوتبالیست‌ها در معاینات پیش فصل لحاظ شود و تیم پزشکی بارسا یک دندانپزشک را نیز صدا زد تا او در کلینیک باشگاه حاضر شود.

2052104

اگرچه ممکن است در ابتدا موضوعی بی‌اهمیت به نظر برسد، اما حقیقت این است که چندین مطالعه ارتباطی مستقیم بین مصدومیت‌ها و عفونت‌های دهانی نشان داده‌اند به طور خاص، "British Jounal Sports Medicine" چند سال پیش دریافت که 77 درصد از فوتبالیست‌های بریتانیایی که مورد معاینه قرار گرفتند، به التهاب لثه و 80 درصدبه بیماری پریودنتال مبتلا بودند. 

این به ویژه در ناهنجاری‌های دندانی (موقعیت نامناسب دندان‌ها) خطرناک می‌شود، زیرا فرد نمی‌تواند به درستی غذا را بجود و بر سیستم گوارش و در نتیجه مواد مغذی که به عضله می‌رسد، تأثیر منفی می‌گذارد.

در واقع، پائو گاسول یکی از اولین ورزشکاران نخبه‌ای بود که باشگاهش لس آنجلس لیکرز، مجبور به انجام درمان ارتودنسی به محض امضای قرارداد با او در اوایل قرن جدید شد. 

2046883

در این زمینه، باشگاه بارسلونا برای اولین بار گزارش جامع دندانپزشکی را در معاینات پزشکی خود گنجانده است. همچنین باید در نظر گرفت که بارسا از گروه بزرگی از فوتبالیست‌های جوان (اکثر آنها زیر 18 سال) با حاشیه قابل توجهی از رشد عضلانی و دندان‌ها است.

آنچه مشخص است اینکه فلیک با این نوع اقدامات، وسواس خود را در بهینه‌سازی آمادگی بدنی و عملکرد بازیکنانش از همان روز اول نشان داده است.

دیدگاه‌ها